Az EU ösztönözné a globális e-kereskedelmet
Az Európai Unió (EU) a globális e-kereskedelmet ösztönző nemzetközi szabályok bevezetésére törekszik, amelyek révén könnyebbé válik az ágazatban működő vállalkozások, különösen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) tevékenysége, egyben erősödik a fogyasztók online környezetbe vetett bizalma – szögezték le az Európai Unió tagállamainak külügyminiszterei Brüsszelben hétfőn.
Az uniós tanács tájékoztatása szerint az Európai Unió és a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) 48 másik tagja 2019 januárjában, a davosi Világgazdasági Fórum alkalmával határozott arról, hogy tárgyalásokat kezd az elektronikus kereskedelemre vonatkozó globális szabályok bevezetéséről.
Mint közölték, az uniós tagállamok külügyminiszterei hétfőn tárgyalási megbízást adtak a bizottságnak az elektronikus kereskedelemről folytatott többoldalú tárgyalásokra.
Az uniós javaslat szerint a digitalizáció alapvetően változtatta meg a vállalkozások és a fogyasztók kereskedési módját és szokásait. Az egységes nemzetközi szabályoknak biztonságos és kiszámítható környezetet kell biztosítaniuk az online kereskedelemhez.
A tárgyalások alkalmával elérni kívánt jogi keret célja egyebek mellett az elektronikus tranzakciók megkönnyítése, az elektronikus úton továbbított tartalmakra vonatkozó egységes vámok bevezetése, a fogyasztói bizalom növelése például az online fogyasztóvédelem és jogorvoslathoz való hozzáférés javításával.
A nemzetközi szabályok biztosítani fogják, hogy a távközlési ágazatban egyenlő feltételek valósuljanak meg, és hatékony verseny jöjjön létre – áll a közleményben.
Biztosítani akarják, hogy a határokon átnyúló adatáramlásban megfelelő adat-lokalizációs követelmények érvényesüljenek a személyes adatok és a magánélet magas fokú védelme érdekében.
A rendelkezések javítani hivatottak az elektronikus kereskedelemhez való hozzáférést, lehetővé teszik a papírmentes kereskedelmet. Fokozottan érvényesítik a szellemi tulajdonjogok védelmének szempontjait, beleértve a kereskedelmi titkokat is. Növelik az átláthatóságot és serkentik az együttműködést a részt vevő tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok között – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >