Az EP új jelentéstételi szabályokat fogadott el a multinacionális vállalatok számára
Az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén új jelentéstételi szabályokat fogadott el a multinacionális vállalatok számára a környezetvédelmi, szociális és irányítási kérdések átláthatósága érdekében – tájékoztatott az uniós parlament csütörtökön.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/sustainability-g7931685cb_1920-300x125.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Az 525 támogató szavazattal, 60 ellenszavazattal és 28 tartózkodással elfogadott fenntarthatósági jelentéstételről szóló irányelv arra kötelezi a vállalatokat, hogy rendszeresen tegyenek közzé információkat tevékenységük társadalmi és környezeti hatásairól. A szabályozás részletesebb jelentéstételi követelményeket vezet be egyebek mellett a környezetvédelmi, szociális, a nemek közötti egyenlőségről szóló, emberi jogi és a demokráciával kapcsolatos ügyekben. Közölték: az új szabályok a nem pénzügyi információk közzétételére vonatkozó hatályos jogszabályok hiányosságait kezelik, véget kívánnak vetni annak, hogy a vállalatok a valóságosnál környezetbarátabbnak tüntessék fel magukat, meg kívánják erősíteni az EU szociális piacgazdaságát, és le kívánják fektetni a fenntarthatósági jelentéstételre vonatkozó globális szintű standardok alapjait.
Annak biztosítására, hogy a vállalatok megbízható információkat szolgáltassanak, rendszeres és független ellenőrzésnek kell megfelelniük
A követelmények minden nagyvállalatra vonatkoznak majd, függetlenül attól, hogy tőzsdén jegyzik-e vagy sem. Az EU-ban jelentős tevékenységet folytató, 150 millió eurót meghaladó forgalmú, nem uniós vállalkozásoknak is meg kell felelniük a követelményeknek. A rendelet hatálya a jegyzékben szereplő kkv-kra is kiterjed majd, de több idejük lesz az új szabályokhoz való alkalmazkodásra – írták. A fenntarthatósággal kapcsolatos információk gyűjtése és megosztása az EU-ban működő közel 50 ezer vállalkozásra lesz érvényes, szemben a jelenlegi szabályok hatálya alá tartozó mintegy 11 700 vállalattal – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >