Az élelmiszerárak 0,9 százalékkal emelkedtek februárban az egy évvel korábbihoz képest Németországban
Februárban két és fél éves mélypontra csökkent az infláció Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden publikált végleges adatai szerint.
Februárban a fogyasztói árindex az előzetes becsléssel megegyező 2,5 százalékra csökkent a januári 2,9 százalékról Németországban a végleges adatok szerint. Decemberben még 3,7 százalékos volt az infláció.
Az idei februárinál alacsonyabb inflációt legutóbb 2021 júniusában mértek Németországban, 2,4 százalékost. Februárban 0,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az előző havihoz képest, szintén az előzetes adattal megegyező mértékben. Januárban 0,2 százalékos volt a havi áremelkedés.
„Az inflációs ráta tovább gyengült”
– mondta Ruth Brand, a szövetségi statisztikai hivatal elnöke.
„Az energiaárak tovább csökkentek, az élelmiszerárak emelkedése jelentősen lelassult, és több mint két éve először került az általános infláció alá”
– tette hozzá.
Az energiaárak februárban 2,4 százalékkal csökkentek éves összevetésben a januári 2,8 százalékos csökkenés után. Az elektromos áram 7,9 százalékkal, a földgáz 7,5 százalékkal lett olcsóbb az egy évvel korábbinál. Az üzemanyagárak 0,4 százalékkal csökkentek egy év alatt, a távhő ára azonban 21,7 százalékkal ment fel.
Az élelmiszerárak 0,9 százalékkal emelkedtek februárban az egy évvel korábbihoz képest, ami 2021 novembere óta az első alkalommal kisebb mértékű áremelkedés az általános inflációnál. Januárban 3,8 százalékos, 2023 decemberében pedig 4,6 százalékos, novemberben 5,5 százalékos volt az éves áremelkedés. Az élelmiszerárak emelkedése 2023 áprilisa óta mutat lassuló trendet.
A fogyasztói árak februárban energiaárak nélkül 3,1 százalékkal emelkedtek éves összevetésben, energia és élelmiszerárak nélkül (maginfláció) pedig 3,4 százalékkal. A maginfláció januárban is 3,4 százalékos volt.
A 2,5 százalékos februári infláción belül az árucikkek éves áremelkedése 1,8 százalékos, a szolgáltatásoké pedig 3,4 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >