Az aznapi kiszállítás a magyar vásárlók vágya
A közép-európai vásárlók körében egyértelműen a gyors házhoz szállítás a preferált megoldás, leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt. A magyarok azonban kevesebbet áldoznának erre, és bár többségük házhoz kéri a rendelését, mégis a csomagautomaták válnak a leginkább népszerűvé. Ezt mutatja a DODO okoslogisztikai vállalat friss, reprezentatív kutatása, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.
A kifejezetten gyors kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opcionak. A magyarok között kiemelten magas azok aránya, akik a feledékenységet jelölik meg fő okként az aznapi kiszállítás választása mögött.
A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb vásárló a korábbi bevásárlás során elfelejtett vagy elfogyott termékek miatt választja az aznapi kiszállítást. Emellett a termékek azonnali pótlása, valamint a tervezett vásárlások gyors teljesítése is fontos tényező. Magyarországon a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának igénye megelőzi Németországot, és a magyar vásárlók hajlandóak plusz összeget is fizetni az aznapi kézbesítésért.
A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is otthonra vagy a munkahelyére rendel, de kiemelkedő arányban részesítik előnyben a csomagautomatákat. A megrendelést befolyásoló tényezőkön túl kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége.
Összességében kijelenthető, hogy az aznapi, gyors házhoz szállítás komoly vásárlást befolyásoló tényező Közép-Európában, így Magyarországon is. A vásárlók kényelme és az azonnali szükségletek kielégítése mellett az üzleti szereplőknek is fontos felismerni és kielégíteni ezt a növekvő igényt az e-kereskedelemben.
Kapcsolódó cikkeink
Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >Személyes vásárlók lesznek az Uber Eats futárokból
Az Uber Eats eltökélt szándéka, hogy nagyobb részesedést szerezzen az…
Tovább olvasom >Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >