Az amerikai élelmiszerügyi hatóság azt javasolja, hogy tejként árulhassák a növényi alapú tejpótló italokat is
Az Egyesült Államok élelmiszerügyi hatósága azt javasolja, hogy a növényi alapú tejpótló italokat a gyártók „tej” címkével hozhassák forgalomba. A tejipari vállalkozások szervezete tiltakozik.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/almond-milk-gc5732959c_1280-300x201.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A szövetségi Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal szerdán kiadott szabálytervezete szerint a lépés megengedhető, mert a növényi alapú italok gyártói nem próbálják azt a látszatot kelteni, hogy termékeik a hagyományos tejiparból származnak, és így nem tévesztik meg a fogyasztókat.
Jelölni kell a különbséget
A tervezett változtatásokban ugyanakkor azt is javasolják, hogy az italgyártók mindenképpen tüntessék fel, milyen növényből készült az általuk előállított „tej”. A hatóság arra is felhívja az alternatív tejek gyártóinak figyelmét, hogy önkéntes alapon, külön címkén tüntessék fel azt, hogy termékük tápanyagtartalma – kalcium, magnézium, D-vitamin – elmarad a hagyományos tejtermékekétől. Az Élelmiszer és Gyógyszerügyi Hivatal szabálytervezete csak a tejjellegű italokra vonatkozik, a más tejterméket helyettesítő termékekre nem.
Az amerikai tejtermelők országos szövetsége tiltakozását fejezte ki amiatt, hogy tejként címkézhessenek növényi alapú italokat. Érvelésük szerint a javaslat szembemegy a tej fogalmának általános jelentésével és értelmezésével.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >A tevetej feldolgozását tanulmányozza egy csádi delegáció Magyarországon
A tevetej kedvező élettani hatásai és különleges összetétele miatt értékes…
Tovább olvasom >Magasabb szintű tartástechnológiát ír elő az Edeka a tejtermékek vonatkozásában
Az Edeka Csoport – beleértve a Netto Marken-Discountot is –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >