Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre kiszabott felárat az USA és Kanada területén található saját tulajdonú üzleteiben.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az intézkedés eredményeképpen a zab-, mandula-, szója- és kókusztejjel készített italok nem fognak többe kerülni, mint a hagyományos tejjel készültek. A döntés a vegán és tejmentesen táplálkozó közösségek régóta hangoztatott követeléseire válaszul született, mely kampányban olyan hírességek is részt vettek, mint Paul McCartney és James Cromwell.
Jelenleg a Starbucks vásárlóinak közel fele választ növényi alapú tejet kávéjába – számukra a felár eltörlése 10%-os megtakarítást jelent. Az amerikai piacon a növényi tejek népszerűsége jelentősen növekedett az elmúlt évtizedben, részben a tejiparral szemben a fogyasztókban felmerült etikai és környezetvédelmi kérdések okán, részben pedig a laktózérzékenyek egyre magasabb aránya miatt, de olyanok is akadnak, akik szimplán az íze miatt részesítik előnyben a növényi tejet a tehéntejjel szemben.
A Starbucks először 1997-ben vezette be a szójaalapú tejet kínálatába, melyet 2015-ben a kókusztej, 2021-ben pedig a zabtej követett. //
Kapcsolódó cikkeink
Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >Kenőmájasok továbbgondolva
Ha nem is központi, de tradicionális kelléke a magyar étkezésnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Capsicum Club az Univertől
Egy egészen különleges helyszínt álmodott meg, majd hívott életre január…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy megregulázzuk vagy gúzsba kötjük a mesterséges intelligenciát
Tavaly év végére a globális AI-beruházások elérték a nagyságrendileg 500 milliárd…
Tovább olvasom >Egy ősi gyógynövény, amely segít megszűntetni a fájdalmat
Az emberiség évezredek óta fordul a természet erejéhez, ha egészségének…
Tovább olvasom >