Az alternatív fehérjéké a főszerep az Anuga új szakvásárán
A világ elsőszámú élelmiszeripari rendezvénye, az Anuga új a növényi alapú alternatívákat a középpontba állító szakkiállítást rendez.
Az Anuga Alternatives kizárólag a növényi alapú, rovar-, alga- és gombafehérjék felhasználásával készült termékek és a sejttenyésztett húsok széles választékára összpontosít. Világszerte több mint 1400 – köztük legalább 70 németországi – cég kínál növényi alapú élelmiszereket az állati eredetű termékek helyettesítésére, így az új szakvásár hűen tükrözi az iparágban tapasztalható egyre növekvő érdeklődést és a termékek sokszínűségét. Az Anuga alternatív fehérjék iránti elkötelezettsége szorosan kapcsolódik a világ elsőszámú élelmiszeripari eseményének fő témájához, a fenntartható növekedéshez.
– Az alternatív fehérjék nem egy rövidéletű trend, hanem a táplálkozás jövője. Az egészséges és fenntartható fehérjeellátás az egyre növekvő számú fogyasztói bázis táplálkozásának alapvető fontosságú eleme lesz. Ezt a piacot nemcsak a fogyasztói kereslet, de az úttörő technológiai innovációk is mozgatják. A növényi eredetű fehérjeforrások feldolgozásában elért előrelépés és az új fehérjeforrások kidolgozása központi jelentőséggel bír. A közelgő Anugán, és kifejezetten az Anuga Alternatives részeként, átfogóan vizsgáljuk ezeket a fejlesztéseket –
mondta el Jan Philipp Hartmann, az Anuga igazgatója.
Tekintettel a fenntartható élelmiszeriparek iránti felfokozott globális érdeklődésre, az Anuga az alternatív fehérjékkel kapcsolatos webináriumokból, workshopokból és előadásokból álló átfogó programot kínál, és kiemeli az e területen elért legújabb kutatási eredményeket és technológiai áttöréseket. A tudomány, az ipar és a környezetvédelem szakértői fogják itt megosztani a növényi alapú, fermentált és sejtalapú fehérjeforrásokkal kapcsolatos meglátásaikat.
A technikai és tudományos diskurzus mellett az Anuga Alternatives az élelmiszergyártás társadalmi vonatkozásaival – így az etikus beszerzéssel, a biológiai sokféleség megőrzésével és a növényi alapú étrendre való áttérés társadalmi-gazdasági hatásaival – is foglalkozik.
Növekszik a növényi alapú élelmiszerek piaca
Az Anuga ezzel az új eseménnyel reagál a kiskereskedők egyre szélesebb körben hódító azon törekvésére, hogy a növényi alapú sajátmárkás termékek választékát bővítsék, ami egyben válasz a növekvő fogyasztói keresletre. Az Innova Market Insights szerint Németországban a növényi alapú húshelyettesítők piaca jelentős növekedést mutat mind az eladások, mind a termékbevezetések tekintetében. A piac értéke 2022 és 2023 között 7,8%-kal 639 millió dollárról 2023-ban 689 millió dollárra nőtt. 2024 áprilisában ráadásul 27%-kal több húsalternatívát vezettek be mint az előző év azonos időszakában, ami azt jelzi, hogy csúcsra jár az innováció. A húshelyettesítők kategóriája a sajátmárkás cégek számára is potenciált rejt – az országban bevezetett húshelyettesítők 34%-a már sajátmárkás.
Az Anuga legközelebb 2025. október 4-8-án kerül megrendezésre.
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >