Az Aldi-koncepció

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 01. 08:00

A vállalat honlapján található információk szerint az Aldi név meghatározó fogalom, tartósan magas minőséget jelent folyamatosan alacsony áron.A cég ár- és készletpolitikája lehetővé teszi, hogy kedvező áron kínáljanak kiváló minőségű élelmiszereket és nem élelmiszer jellegű fogyasztási cikkeket. Ezt a magatartást tekintik sikerük alapjának, amelyet tapasztalataik szerint vásárlóik is elismernek.
Az Aldinak több ága van, az Aldi Dél a világ számos országában jogilag önálló társaságokon keresztül képviselteti magát. Nagy-Britanniában és Írországban üzleteinek száma meghaladja a 300-at, több mint 700 üzlettel vannak jelen 26 amerikai tagállamban a keleti parttól egészen Kansasig. Hofer név alatt Ausztriában több mint 370 üzletet működtetnek. Mindemellett folyamatosan tovább növekednek, Ausztráliában található üzleteik száma már túllépte a 90-et. Észak- és Kelet-Németországban az Aldi Észak vállalatcsoport saját üzlethálózattal rendelkezik. A két vállalatcsoport jogilag, pénzügyileg és szervezetileg egymástól független, kapcsolatuk alapját baráti együttműködés határozza meg. (Úgy tudjuk, egy darabig kétséges volt, hogy a diszkontlánc milyen néven jelenik meg Magyarországon, sokáig a Hofert is elképzelhetőnek tartották. Egy tavaly év eleji munkaerő-toborzás során azonban az üzletlánc az Aldinak keresett munkatársakat, így nagyban valószínűsíthető, hogy ez lesz az idén debütáló lánc neve hazánkban.)
Az Aldi a diszkontelv következetes megvalósítása mellett kötelezte el magát. Az üzletekben magas minőségű élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket árulnak alacsony áron. A gyümölcs, kenyér és húsfélék naponta történő szállítása az üzletekbe az egyes árucikkek magas forgási sebessége mellett folyamatosan friss árut garantál. Mindemellett heti két alkalommal (hétfőn és csütörtökön) mindig más akciós terméket kínálnak rendkívül alacsony áron – ám többnyire a nem élelmiszer-területről.
Az Aldi következetesen a saját márkák kiépítésére helyezi a hangsúlyt. A mindennapi slágerek nem illenek bele az Aldi-koncepcióba. A vállalat célja sokkal inkább az, hogy tartósan alacsony árak mellett nagyszámú elégedett törzsvásárlót biztosítson magának.
Az Aldi csak a legnagyobb körültekintéssel kiválasztott beszállítóktól vásárol. A nagy mennyiségben történő beszerzésen keresztül alacsonyabb beszerzési áron jut hozzá a termékekhez. Elsősorban közvetlenül a régióban működő, gondosan kiválasztott termelőktől szerzi be az árut. Az Aldinál magyarok dolgoznak magyarokért, akik pontosan tudják, hogy honfitársaiknak mire van szükségük. Mindez munkahelyeket teremt, és erősíti a regionális gazdaságot.
A kifinomult logisztikai rendszer nem igényel nagy raktárhelyiségeket, és a raktározási koncepció felesleges ráfordítások nélkül megvalósítható. Az összes terméket rendszeresen ellenőrzik független intézetek a legszigorúbb minőségi kritériumok alapján. Mindemellett az Aldi folyamatosan végez belső minőség-ellenőrzést. A saját márkákra történő összpontosítás nagyfokú állandóságot biztosít, és az Aldi-vásárlóknak változatlan minőségi szabványokat garantál hosszú távon.

Kapcsolódó cikkeink