Agrármarketing Centrum: lesz elegendő hal karácsonyra
A haltermelők ki tudják szolgálni a hazai karácsonyi halfogyasztási igényeket annak ellenére, hogy az előző évekhez képest elmarad az idei haltermés – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) hétfőn az MTI-vel.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője a közleményben kiemelte, az éves fejenkénti 6,5 kilogramm átlagos halfogyasztás 40-45 százaléka jut erre az időszakra.
Emlékeztetett arra, hogy a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány célja, hogy a korábbi, fejenkénti 5,4 kilogramm éves átlagos fogyasztás 20 százalékkal növekedjen. A program indulása, 2017 óta csaknem 5 millió embert értek el, és 77 ezer adag ételt kóstoltattak különböző rendezvényeken – ismertette.
Lévai Ferenc, a Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) szóvivője a közleményben hangsúlyozta, az édesvízi halakat már most érdemes beszerezni, a halhús az otthoni fagyasztást is jól viseli. Az idei haltermés várhatóan elmarad a korábbi évektől mennyiségben, ugyanakkor biztonsággal lesz elegendő hazai ponty, harcsa, afrikai harcsa, busa is karácsonyra – jelezte.
A haltermelők működését az idén nehezítette a vízhiány, a kukoricaár, a gázolajár és a bérköltségek növekedése – mutatott rá a szóvivő. Ugyanakkor a szektor így is biztonsággal el tudja látni a hazai igényeket, süllőből és csukából a tervezettnél kisebb lesz a hozam, de mivel a MA-HAL tagjai önként korlátozták az exportot, ezekből a halfajokból is lesz idehaza kellő mennyiség – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >