A vásárlók a nehéz helyzetben is bizalmat szavaztak a dm-nek
A 2020-as év különleges volt mindenki számára, a koronavírus-járvány okozta bizonytalanságok ráirányították a figyelmet, hogy mennyire fontos a kiskereskedelemben a gyors reakció és a megbízhatóság. A cég számára a felelősségvállalás a vállalati filozófia fontos része, ez erős alapot adott ahhoz, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgálják ki a vásárlókat. A dm a változó körülmények között sikeresen, közel 122 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, és bizakodva tekint a jövőbe.
A dm a járvánnyal sújtott gazdasági évben is növekedni tudott, és közel 122 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, mindezt a tavalyihoz közel azonos boltszám mellett. A vállalat stabilitása és dolgozóinak helytállása lehetővé tette, hogy a változó körülmények között is a vásárlók igényeit szem előtt tartva tudják kiszolgálni a szükségleteket, s szakértelmükkel segítsék az üzletbe betérőket. A dm a járványhelyzet kezdete óta alapvető higiéniai termékekkel segíti a járványügyi védekezést 263 üzletében. Mindvégig hitelesen, naprakészen tájékoztatták ügyfeleiket, kommunikációs anyagaikon a konszern egészében ugyanazzal a képi világgal közvetítették az egymásra figyelés felelősségének gondolatát. A dm számára a dolgozók és a vásárlók egészségvédelme az első, ezért fontos óvintézkedéseket vezettek be minden egységükben. A vállalat online shop-ja ugyancsak hozzájárult ahhoz, hogy a cég a jelen helyzetben is fejlődni tudjon.
„Gazdasági közösségünk jól vizsgázott ebben a kivételes helyzetben. Hónapokon át a frontvonalban állni testileg és lelkileg is megterhelő a munkatársaknak, ilyenkor a rugalmasságra, a személyes élethelyzetek figyelembevételére és a szolidaritásra nagy szükség van. A közös feladat még jobban összekovácsolta közösségünket, és nagyon sok tanulságot vonhattunk le mind emberi, mind szakmai szempontból” – összegezte a kivételes évet Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm egyik ügyvezetője.
A vállalat a nehéz helyzetben is folytatta minőségi expanziós startégiáját, a mennyiségi bővülés helyett az üzletek atmoszférájának javítására helyezik a hangsúlyt: attraktív, letisztult terekkel várják a vásárlókat. A polcrendszerek tervezésénél törekszenek a tágas folyosók kialakítására, új szolgáltatásként több üzletben szoptatósarkot hoztak létre, illetve többfunkciós sminkállomással várják a vásárlókat. Az üzletek energetikai korszerűsítése, LED-lámpákkal való felszerelése is folytatódik.
A dm a járvány idején erős nemzetközi támogatással és a szinergiákat kihasználva kezelte a változásokat. Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában, Olaszországban és Macedóniában a forgalom 2.977 millió Euróra nőtt (+5,28 %), a munkavállalók száma 22 170 fő (+763), 1741 üzletben szolgálják ki a vásárlókat (+70).
A dm csoport Németországot is beleszámítva együtt 11.519 millió Euro forgalmat ért el (+2,9). A dm 13 országban van jelen Európában, Németországot is beleszámítva összesen 62.606 munkavállaló dolgozik a közös sikerért, a teljes konszern összesen 3765 üzletben szolgálja ki az igényeket.
A vásárlók a nehéz helyzetben is bizalmat szavaztak a dm-nek
A Nielsen piackutató intézet felmérése szerint jelentősen csökkent a fogyasztói bizalom a második negyedévre: a megkérdezettek főként a munkahelyük miatt aggódnak, de fokozódott az élelmiszerárak növekedése miatti félelem is. A gazdasági kilátások már jobban aggasztják a megkérdezetteket, mint az egészség. A drogériák piacán nőtt a háztartási tisztítószerek értékbeli súlya, ugyanakkor a testápolás és higiéniai kategóriákban csökkenést mértek.
A drogéria a járványhelyzet idején mindvégig nyitva lehetett, és kínálatával a védelmi intézkedéseket segíthette. A nehéz időszakban a háztartás kategóriában jelentősen növelte piacrészét, továbbra is piacvezető a dekorkozmetikában, a parfüm, az étrendkiegészítő, a babaápolás és az arcápolás szegmensekben. A fogyasztói kutatások alapján a dm-et szívesen ajánlják egymásnak a vásárlók, ez jól mutatja, hogy a bizalmat a krízishelyzetben is erősíteni tudták.
Tartós árak és dinamikusan fejlődő törzsvásárlói program
A dm zászlóshajója az active beauty törzsvásárlói program, jelenleg 1,2 millió regisztrált tagja van a közösségnek. A vásárlókat a drogéria több csatornán is megszólítja: az active beauty magazin print és online formája, valamint a hírlevelek és postai küldemények mellett egy megújult applikációval is meglepték a vásárlókat. A dm célja, hogy a felhasználóbarát programon keresztül még egyszerűbbé és szórakoztatóbbá tegyék a pontgyűjtést. Az első vásárlói visszajelzések egyértelműen kedvezőek. Az idei évben először Bónusz-napokkal készültek, és soha nem látott mértékű többszörös pont ajánlatot kínáltak egy héten keresztül minden törzsvásárlónak. Az első Bónusz-napok eredményei nagyon pozitívak voltak.
Az active beauty törzsvásárlói program megújítása óta már több mint két év telt el. A program mechanizmusát a vásárlók kedvelik, nemzetközi szinten a mutatószámok példaértékűek, az applikáció letöltésében is a legelső helyet foglalja el a hazai dm. Az active beauty program vizuális megjelenését színesebbé, megfoghatóbbá tették a PAYBACK nemzetközi kommunikációjából ismert figurák, a „Pontik” segítségével. A program fejlesztése nem áll meg, a következő évben is a vásárlói élményre helyezik a fő fókuszt.
A vállalat tovább erősíti Mindig megéri tartós ár stratégiáját is, a változó körülmények között még attraktívabbak a megbízható, a négy hónapon át biztosan nem emelkedő árak.
Digitális fejlődés, országhatáron átívelő szinergiák
Tovább erősödik a kapcsolat a digitális és hagyományos vásárlási formák között. A magyarországi webshop 2020 augusztusától az osztrák, német, cseh és szlovák rendszerrel azonos formára állt át, így a dm országhatárokon átívelően egységes arculattal és szolgáltatással van jelen az online térben, új lehetőségeket kínálva a vásárlóknak. A hazai online shop forgalma sokszorosára nőtt a járványhelyzet idején, ez ugyancsak rugalmasságot kívánt, és a folyamatok optimalizálását tette szükségessé. A webáruház a két évvel ezelőtti indulása óta erőteljesen fejlődik, már több mint 10.000 termék közül válogathatnak a látogatók, és további online exkluzív termékekkel várják a vásárlókat. A kosárérték egyre nő, a megrendelések száma megduplázódott. Újdonságként az active beauty alappontok és bizonyos extra pontok gyűjtésére is van lehetőség az online vásárlás során.
Helytállás az első vonalban – rugalmasság és szolidaritás
A dm kiemelt hangsúlyt fektet a munkatársak és a vásárlók egészségvédelmére, valamint prioritás a munkahelyi stabilitás biztosítása a kollégáknak. A kihívásokra munkaerő átszervezésekkel, rugalmas időbeosztással, az azt megengedő munkakörökben pedig távmunka lehetőségével reagáltak, nagy hangsúlyt fektetettek a digitális kompetenciák fejlesztésére is.
Októberben a dm Magyarország minden munkavállalója 50 000 forint értékű egyszeri hozzájárulást kapott munkája elismeréseként. A munkatársak a járvány idején megmutatták, hogy a szolidaritás és az egymásért vállalt felelősség az éles helyzetekben még erősebbé teszi a közösséget.
Felelősen egymásért, a társadalomért
A felelősségvállalás a vállalati filozófia része, vallják: „Gazdasági közösségként azzal a kihívással állunk szemben, hogy egy olyan vállalatot hozzunk létre, amellyel közösségként példát mutatunk a környezetünknek.” Amellett, hogy a dolgozók megtartása és egészségvédelme jelentette a vállalat legfontosabb célját, a társadalmi felelősségvállalás részeként a helyzethez alkalmazkodva, de idén nyáron is támogatták az óvodák napvédelmét, novemberben pedig Giving Friday programmal a Black Friday akcióvadász szellemiségével szemben az aznapi forgalom 5 százalékát jótékony célra ajánlották fel. A Katolikus Karitásszal emellett az Együtt a babákért program keretében közel 20 millió forint értékben adtak át pelenkákat rászoruló családoknak.
Októberben a dm konszern országai búcsút vettek Günter Bauertól; a dm társalapítója 2020. október 4-én, 76 éves korában elhunyt. Személyisége, valamint vezetési stílusa tette azzá a vállalatot, amelyet ma dm-ként ismerünk. Szellemisége nyomán a vállalat alapítója emlékére a salzburgi Papageno gyermek hospice házat 2800 Euróval, a törökbálinti Tábitha Házat pedig 1 millió forinttal támogatta a magyarországi dm.
Tavasszal megújult a dm termékkínálata
A koronavírus-járvány okozta nehézségek nem állították meg a szortiment bővítését. A dm kérdőíven keresztül kommunikált a vásárlókkal, és visszajelzéseik egyértelműen megmutatták, hogy még több fenntartható termékkel szeretnének találkozni a boltokban. Ez egybeesik a dm törekvéseivel, hiszen évek óta elkötelezettek a fenntarthatóság mellett, így a termékpaletta eszerint is bővült. A környezetbarát márkatermékek mellett élen járnak a dm saját márkái: a Profissimo fém szívószál környezetbarát megoldás a hétköznapokban, az ebelin mosható arctisztító koronggal hulladékot spórolhatunk, a Langhaarmädchen száraz sampon és balzsam 100 %-ban műanyagmentes és környezetbarát papírcsomagolásban kapható. Különleges, kenderolajjal gazdagított formula jellemzi az új alverde testápolót és Balea MEN tusfürdőt.
Az intim higiéniai termékkategóriában a SELENA CARE mosható termékek környezetbarát alternatívát kínálnak, az arcápolás szegmensben szélesebb lett az arcmaszkok, koreai szépségápolási termékek skálája: Benton, COSRX, It’s skin, Etitude House márkák érhetők el már a dm-ben. A hajápolásban is szélesebb lett a választék: polcokra került a japán AHALO sampon és balzsam, SUPER SIBERICA termékek a szibériai növények erejével és a HASK termékcsalád. A prémium NATICS natúrkozmetikumok is elérhetőek a drogériában, körömápolási vonalon ESSIE termékek kerültek a szortimentbe, a férfiak a BULLDOG márka tagjai közül válogathatnak.
Új szolgáltatásként szeptembertől a dm üzleteiben zöld árcímkével teszik láthatóvá, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat. Széles termékkínálatuk mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretnék segíteni. 2019 óta nem érhető el nejlonszatyor a boltokban, az elhasználódott dm-es pamuttáskákat pedig jelképes összegért újra cserélik. A tudatos vásárlás népszerűsítését is kiemelt feladatának érzi a dm, zárt edukációs Facebook csoportot üzemeltetnek, valamint Címke mögött sorozatukban Magyarósi Csaba infuencerrel mutatták be a dm hazai fenntartható termékeit.
Vevőbarát, családbarát és környezetbarát – több területen díjazta a szakma a vállalatot
A dm-nek abban a megtiszteltetésben volt része idén, hogy mind az Év Drogériája, valamint az Év vevőbarát kereskedője díjat is a dm 397-es üzlete nyerte el.
A ClientFirst Consulting „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” díjának versenyében a kereskedelemmel foglalkozó cégek közül a dm érte el a legjobb eredményt: mind a nagyvállalati elektronikus, mind a személyes kategóriában dobogós lett.
A drogéria munkáltatói tevékenységét is díjazták idén: Megbízható munkaadó díjjal ismerték el, hogy a vállalat példaértékű módon a kötelezően előírt juttatásokon túlmenően gondoskodik munkavállalóiról. A cég a családbarát szemlélete miatt az EMMI Családbarát Munkahely tanúsító védjegy Bronz fokozatát is elnyerte.
A dm sajátmárkás termékei is díjesőt hoztak: 2020-ban kilenc kategóriában bizonyultak a legjobbnak a PPH Media Store Insider magazinja által meghirdetett Mentes-M versenyen. Idén is olyan termékek nevezését várta a zsűri, amelyeket nem tartalmazzák a 14 fő allergén legalább egyikét. A drogériai láncok közül idén a dm Magyarország hozta el a legtöbb díjat.
A dm Kezdd Kicsiben! környezeti fókuszú edukációs kampányát és fenntarthatóság terén elért eredményeit két megmérettetésen is elismerték. Az Effekteam Egyesület a Jövő gazdasága kategóriában jutalmazta a programot Közösségi befektetések kitüntetéssel. A tudatos vásárlásra ösztönzést és a környezetbarát kínálatot a Trade magazin zsűrije is pozitívan értékelte, így a dm elnyerte a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat.
„Az elmúlt hónapokat tekintve valamennyi kereskedelemben dolgozó helytállása elismerést érdemel. A vállalat valamennyi dolgozójának köszöni az elmúlt időszakban nyújtott teljesítményt” – mondta el Csoknyainé Horváth Gertrud.
Kapcsolódó cikkeink
Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >