A vásárlók 98%-a használja a közösségi médiát termékkeresésre
Az elmúlt 12 hónapban az európai fogyasztók 99 százaléka változtatott azon, ahogy online vásárol. A nagy többség (98%) a közösségi médiában keres termékeket. A fogyasztók közül sokan bár negatívan ítélik meg országuk gazdaságának helyzetét, 47% mégis gazdasági javulást vár.
Az adatok a Mollie fizetési szolgáltató legújabb európai e-kereskedelmi jelentéséből származnak. Július és augusztus folyamán 5000 fogyasztót kérdeztek meg Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban. A megkérdezettek közül mindössze 41 fogyasztó mondta azt, hogy az elmúlt egy évben nem változtatott vásárlási szokásain.
Pozitív várakozások a gazdasággal kapcsolatban
A jelentés szerint a fogyasztók több mint fele (51%) negatívan – 17% nagyon negatívan – ítéli meg országa gazdasági helyzetét. A megkérdezettek 47%-a azonban úgy véli, hogy a következő 6-12 hónapban javulni fog országa gazdasági állapota.
Ez az optimizmus a fogyasztók tervezett költéseiben is megmutatkozik. A következő 12 hónapban a fogyasztók 47%-a gondolja úgy, hogy többet – 10% pedig sokkal többet – fog költeni. A fogyasztók kis része (20%) véli úgy, hogy költéseit csökkenteni fogja.
A fogyasztók 2%-a nem használja a közösségi médiát
A fogyasztók megváltoztatták a termékkeresés módját is. Az európai online vásárlók mindössze 2%-a nem használja a közösségi médiát e célból. A legtöbb vásárló a YouTube-on keres (47 százalék), ezt követi a Facebook (43 százalék) és az Instagram (40 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >A narancsbor lehet a nyár új trendje
A TikTok-on megjelenő postok számának robbanásszerű növekedése azt mutatja, hogy…
Tovább olvasom >Tanuljunk ételt menteni a Facebookon?
A jelenleg több mint 165 000 főből álló Facebook-csoport közösségében való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >