A vásárlók 98%-a használja a közösségi médiát termékkeresésre

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 10. 02. 09:22

Az elmúlt 12 hónapban az európai fogyasztók 99 százaléka változtatott azon, ahogy online vásárol. A nagy többség (98%) a közösségi médiában keres termékeket. A fogyasztók közül sokan bár negatívan ítélik meg országuk gazdaságának helyzetét, 47% mégis gazdasági javulást vár.

Az adatok a Mollie fizetési szolgáltató legújabb európai e-kereskedelmi jelentéséből származnak. Július és augusztus folyamán 5000 fogyasztót kérdeztek meg Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban. A megkérdezettek közül mindössze 41 fogyasztó mondta azt, hogy az elmúlt egy évben nem változtatott vásárlási szokásain.

Pozitív várakozások a gazdasággal kapcsolatban

A jelentés szerint a fogyasztók több mint fele (51%) negatívan – 17% nagyon negatívan – ítéli meg országa gazdasági helyzetét. A megkérdezettek 47%-a azonban úgy véli, hogy a következő 6-12 hónapban javulni fog országa gazdasági állapota.

Ez az optimizmus a fogyasztók tervezett költéseiben is megmutatkozik. A következő 12 hónapban a fogyasztók 47%-a gondolja úgy, hogy többet – 10% pedig sokkal többet – fog költeni. A fogyasztók kis része (20%) véli úgy, hogy költéseit csökkenteni fogja.

A fogyasztók 2%-a nem használja a közösségi médiát

A fogyasztók megváltoztatták a termékkeresés módját is. Az európai online vásárlók mindössze 2%-a nem használja a közösségi médiát e célból. A legtöbb vásárló a YouTube-on keres (47 százalék), ezt követi a Facebook (43 százalék) és az Instagram (40 százalék).

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink