A narancsbor lehet a nyár új trendje
A TikTok-on megjelenő postok számának robbanásszerű növekedése azt mutatja, hogy egyre nagyobb a kereslet a narancsbor iránt, sőt, egyesek egyenesen az idei „nyár italának” tartják.
Úgy tűnik, hogy az Y- és Z-generáció új italért kezdett rajongani a közösségi médiában. Az Ocado online kiskereskedő értékesítési adatai szerint a narancsbor forgalma az Egyesült Királyságban idén eddig 99%-kal nőtt, és a termékre vonatkozó keresések száma is 80%-kal emelkedett.
A tendencia egyöntető az egész interneten, a narancsbor új „trenddé” vált a közösségi médiában, különösen a TikTok-on: a fiatalabb fogyasztók most fedezik fel a bort és a benne mint a nyári hónapok frissítő borában rejlő lehetőségeket.
Az itallal kapcsolatban azonban támadt némi zűrzavar is, ugyanis egyes felhasználók nem biztosak abban, hogy narancsbor valóban narancsból készül-e, vagy csak a színe narancssárga.
A narancsbor a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet (OIV) szerint „macerációval előállított fehérbor”, és a maceráció minimális időtartama egy hónap. A bor borostyán- illetve narancssárga színét a szőlő héjával való érintkezés okozza.
A szőlőszemek héjával érintkező borok egyik fajtájának olasz megnevezése a „ramato” – amelyet Friuliban Pinot Grigio szőlőből készítenek –, ami nagyjából „vörösesbarna”.
Christian Streatfield, az Ocado borbeszerzője a MailOnline-nak nyilatkozva a trendről elmondta:
– A narancsbor egyre népszerűbb a vásárlóink körében.
– A tipikus fehérbor-előállítással ellentétben a szőlőhéj az erjedés során érintkezésben marad a lével, ami összetett ízeket és textúrákat, valamint mélyebb színt eredményez. Az így kapott bor ízletes és sokoldalú, a vörös- és fehérborok rajongóinak egyaránt kiváló választás lehet.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
25 millió fontból fejleszti a Britvic Egyesült Királyság-beli disztribúciós központját
25 millió fontot ruházott leicestershire-i országos elosztóközpontjának fejlesztésébe a Britvic.…
Tovább olvasom >A keresletre válaszul megtriplázza növényi alapú választékát a Lidl UK
Jelentősen – mintegy háromszorosára – bővíti növényi alapú termékkínálatát a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a Co-op a lopások miatti veszteség ellen
A Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok és…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Út a gazdasági semlegességhez” – keleti vagy nyugati nyitás?
A kormányzat gazdasági stratégiájának és kommunikációjának lassan 15 éve fontos…
Tovább olvasom >Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >