A vadhús fenntartható, természetes, egészséges – és hazai
A vadhúsok a tradicionális magyar konyha részét képezik, ráadásul olyan egészséges ételek készíthetőek belőlük, amelyek megfelelnek a legújabb fogyasztói elvárásoknak is, mondta Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a 11. Vadkolbásztöltő Fesztiválon, Mikóházán.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy vadhúsból készült termékek kerülhessenek a magyar családok asztalára. A szakhatóságokon keresztül arra is fokozott figyelmet fordítanak, hogy megbízható, nyomon követhető, rendezett eredetű, egészséges és tiszta hús jusson el a fogyasztókhoz, tette hozzá.
Leszoktak a fogyasztók a vadhúsról
Nobilis Márton kitért arra is, hogy az emberek vadhúsról szerzett ismeretei elkoptak, ma a háztartásokban kevésbé készítenek vadhúst, alacsony a fogyasztása. Éppen ezért a kormány célja, a vadhúst népszerűsítése, hiszen természetes élelmiszer, fenntartható, bio jellegű terméknek minősül, hazai, valamint az új, konyhakész termékeknek köszönhetően a kényelmi trendeknek is megfelel. A kormány a vadhús népszerűsítése érdekében időről időre kampányokat indít. Az államtitkár megjegyezte, a vadhúst és az abból készült ételeket már gyermekkorban szükséges lenne népszerűsíteni, a közétkezésbe is bevezetni.
Rendezvényekkel népszerűsítik a vadhúsból készült ételeket
A Vadkolbásztöltő Fesztivál és az ehhez hasonló vadászati, vadgasztronómiai rendezvények azért bírnak nagy jelentőséggel, mert az érdeklődő közönség közvetlenül megkóstolhatja a különféle vadhúsból készített ételeket, hangsúlyozta Nobilis Márton. Ennek szellemében nyitotta meg az államtitkár Hörcsik Richárddal, a térség országgyűlési képviselőjével a „Vadhús, mint egészséges alternatíva: régi hagyományőrző vadászati módok – új, alternatív vadhúsfelhasználás a gasztronómiában” című konferenciát, melyet a fesztivál keretében rendeztek meg.
AM
Kapcsolódó cikkeink
NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >Újrahasznosított kávézaccból készített designer cipőt a Nespresso
A Nespresso és a Zèta nevű francia divat-startup újrahasznosított kávézaccból…
Tovább olvasom >10%-kal csökkentette energiafogyasztását a PENNY
Az élelmiszer diszkontlánc 2018 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy növelje…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >