A trappista sajt feldolgozói értékesítési ára csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 februárjában az USA-ban 5 százalékkal mérséklődött, 2024 márciusában Új-Zélandon 6 százalékkal, az Európai Unióban 8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 166,05 forint/kilogramm volt 2024 márciusában. A zsírtartalom 0,06, a fehérjetartalom 0,02 százalékpontos romlása és az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyerstej átlagára 1 százalékkal nőtt 2024 márciusában a 2024. februárihoz képest, és 19 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának átlagárától.
A tejtermékek ára is változott
Az AKI PÁIR adatai szerint 2024 márciusában az előző hónaphoz képest a gyümölcsös joghurt és az adagolt vaj (egyaránt +3 százalék), valamint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej (+2 százalék) feldolgozói értékesítési ára emelkedett, a tehéntúróé stagnált, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej és a tejföl (egyaránt –1 százalék), valamint a trappista sajt (–2 százalék) értékesítési ára csökkent. A KSH adatai szerint a 12 százalékos tejföl fogyasztói ára 3 százalékkal emelkedett, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tejé, a trappista sajté, valamint a gyümölcsös joghurté stagnált, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszanfriss) pasztőrözött tej (–1 százalék), a 20 százalék zsírtartalmú tejföl és az adagolt vaj (egyaránt –3 százalék) fogyasztói ára csökkent ugyanebben az összehasonlításban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
A friss spenót külkereskedelmi egyenlege negatív volt 2023-ban
Magyarországon a spenót az egyik legkorábbi szabadföldi zöldségféle. A KSH…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023 márciusához képest
A vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >