A tervezhetőség a legfontosabb! – A hozzávalók útja az éttermi konyháig
A HoReCa-szektorban jártas szakemberek egyöntetű véleménye alapján az elmúlt pár évben tapasztalható gyorsulás és a kényelemre való törekvés magával hozta az online lehetőségek felé történő nyitást. Ma már nemcsak a kiskereskedelmi szektorban előny, ha egy beszállítónak könnyen kezelhető, automatizált rendszerei vannak, amelyekkel egyszerűbbé és átláthatóbbá válik a rendelések leadásának folyamata és a kiszállítások, számlázások nyomon követése, hanem a szektorban is elsődleges tényezővé vált.
A tulajdonosoknak, étteremvezetőknek, séfeknek óriási előrelépést jelent a napi munkájuk egyszerűsítésében, ha online felületen dolgozhatnak, ahol intelligens, automatizált programok megjegyzik a számukra érdekes termékeket, akciókat, így lényegesen lerövidül a rendelések leadása, és olyan lehetőségek is szem elé kerülnek, amelyekre ezelőtt nem fordítottak figyelmet idő hiányában. Habár a mai napig a termékek minősége és ár-érték aránya az egyik leginkább befolyásoló tényező a beszállító kiválasztásánál, egyre inkább fontos lesz, hogy a szállítók milyen rendszereket, együttműködési lehetőségeket kínálnak, mennyire tudják teljesíteni az egyéni igényeket és mennyire megbízhatóak, pontosak a szállításaik kivitelezésekor.
A szektorban dolgozó vezetők szerint az alapanyagok minősége és a választék nagysága ma már kiemelkedő szempont. „Számunkra az a legnagyobb előny, ha szinte minden alapanyagot megfelelő minőségben és mennyiségben egy beszállítótól tudunk beszerezni. Így nem kell többfelé figyelni, egyszerűsödik az áruátvétel folyamata, mert elég egy alkalommal megszakítani az érdemi munkát amiatt, hogy áru érkezik. Nem utolsósorban a könyvelés és számlázási folyamatok rendszerezése is sokkal kényelmesebb, ha kevés beszállítóval dolgozunk” – mondja egy népszerű belvárosi étterem vezetője. „Sokáig úgy dolgoztunk, hogy a húst az egyik helyről, a szárazárut a másikról, a tejalapú hozzávalókat pedig egy harmadik helyről szereztük be. Azt gondoltuk, hogy tudjuk menedzselni azt, hogy sok beszállítóval dolgozunk, de kiderült, hogy lehet ezt sokkal jobban is csinálni. A séfünk – aki a napi menüt összeállítja, majd felméri, hogy miket kell rendelni a következő napra – túl sok időt töltött el a papírmunkával. A rendelések leadása: ahány beszállító, annyi telefon vagy e-mail, annyi egyeztetés az átvétellel kapcsolatban, számlák – ez energiákat emésztett fel feleslegesen. Most, hogy letettük a voksunkat egy beszállító mellett, látjuk, hogy mennyivel több idő és kedv jut az ételek megtervezésére, kivitelezésére és a csapat irányítására – az érdemi részre.”
Amikor egy vendéglátóegység beszállítót választ, fontos számára a szállítások pontossága, a korrekt előrejelzés, hiszen ezekre lehet alapozni. „Olyan beszállítót érdemes választani, aki gyorsan és pontosan dolgozik, modern, jövőbe mutató rendszerei vannak a nyomon követésre és előrejelzésre. A tervezhetőség a legfontosabb!”
A HoReCa-piaci szakemberek is a technikai fejlesztésekben, jól működő rendszerek kommunikációjában látják a lehetőségeket, ami a folyamatok összehangolásában jelentkezik. A rendelés beérkezésétől a raktári folyamatokon át, a felpakolásig és a szállítás teljes időtartama alatt minimálisra csökken a hibázás lehetősége – ezáltal az üzlet másik résztvevője jár jól, hiszen időben, tervezhető módon jut a megrendelt hozzávalókhoz. Ezen fejlesztések révén a megvásárolt alapanyag gyorsan, tehát frissen, magas minőségben érkezik meg a konyhákba, éttermekbe, ahol a friss hozzávaló elengedhetetlen.
A vendéglátóegységek közül azok járnak jól persze, amelyek maguk is hajlandóak nyitni az online platformok irányába és kipróbálják azokat, élnek az újfajta lehetőségekkel. Fontos, hogy mindkét oldal felismerje, hogy mi a vásárló érdeke, ezáltal tud egymásra találni a kereslet és a kínálat, és alakulnak ki jó üzleti együttműködések. (x)
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >(EN) Kortárs (étel)művészet – A nap képe
Sajnos ennek a bejegyzésnek csak EN nyelvű változata van.
Tovább olvasom >A fine dining tálalás utolsó fél évszázada – A nap videója
Zanzásított bemutató az elmúlt 50 év food styling történetéről.
Tovább olvasom >