A tavalyi év első 11 hónapjában 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Romániában 2023 első 11 hónapjában 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom – közölte hétfőn az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Tavaly január 1. és november 30. között Romániában a kiskereskedelmi árbevétel a nyers adatok szerint 2,2 százalékkal, a naptárhatástól megtisztított adatok szerint pedig 2,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A nyers adatok azt mutatják, hogy az élelmiszerekből, italokból és dohányáruból származó árbevétel 3,5 százalékkal emelkedett, a nem élelmiszer jellegű termékeknél 4 százalékos volt a növekedés. Az üzemanyagok forgalmazásában 3,7 százalékos csökkenés következett be.
A naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszerek, italok és dohányáruk esetében 3,3 százalékos, míg a nem élelmiszer jellegű termékeknél 4,1 százalékos volt a növekedés, ellenben az üzemanyagok forgalmazása 3,1 százalékkal visszaesett.
Novemberben a nyers adatok a romániai kiskereskedelmi forgalom 3,8 százalékos növekedését mutatják 2022 azonos időszakához viszonyítva, a naptárhatástól megtisztított adatok szerint pedig 3,3 százalékos volt a növekedés.
Októberhez képest a nyers adatok szerint 4,1 százalékkal, míg a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 1,7 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi árbevétel 2023 novemberében.
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban 6,6 százalékra lassult az éves infláció Romániában
Márciusban 6,6 százalékra lassult az éves infláció Romániában a februári…
Tovább olvasom >Személyzettel működő frissáru-pultok segítik a helyi szupermarketek növekedését Közép- és Délkelet-Európában
Az erős nemzetközi verseny ellenére növelik piaci részesedésüket a helyi…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,6,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az alapanyagokra, a csomagolásra és a fenntarthatóságra összpontosító tech startupokkal kíván együttműködni a Mondelez
A snackóriás elmondta, hogy az inkubátorprogramja keretében együttműködő vállalatok korai…
Tovább olvasom >Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >