A tanulság…
…hogy nem lehetünk polihisztorok. Nem szólhatunk mindenkihez, mondandónkat strukturáltan, látványosan kell elhelyeznünk, hiszen mindössze 3 másodpercünk van tájékoztatni, elkápráztatni, meghökkenteni. Termékünket segítheti a márkaismertség, a jó kommunikáció, promóciók, de az év nagy részét magányosan tölti a polcon egy eléggé savas közegben, és csak magára számíthat.2008-ból hat terméket választottam, mindegyiket másért szeretem, és bár gondjaikban, stratégiájukban csak átfedések vannak, egyben teljesen megegyeznek: valódi márkák. Napjainkra ez olyan kategória lett, mint mondjuk a trilobiták, dinók vagy a fossza (veszélyeztetett állatfaj). Egy zsugorodó elit klub, amelyből, ha kicsit nem figyelünk oda rá, pár év múlva állandó kiállítás lesz a Műcsarnokban „Valódi márkák a XXI. század elejéről” címmel. Nincs szomorúbb látvány egy preparált Túró Rudinál. Az alábbi cégek mindent megtesznek, hogy ezt elkerüljék, és termékeikkel ne a paleontológia, hanem inkább napjaink vásárlói foglalkozzanak.
Hey-Ho… a hiteles
Minden szempontból a helyén van. Nem szaladnak széttárt karú leninges fiatalok a csomagoláson és nem is szörföznek. Aki ezt fogyasztja, nem újul meg a bélflórája, viszont kitűnő minőségű, nekünk, magyaroknak való ízeket talál egy ismert, karakteres márka alatt. A széles tömegeknek készült, és nem apellálhat egy feltörekvő „metroszekszuális” réteg figyelmére… szerintem nem nagy baj.
Vénusz… ragyogó
Ezt a terméket akkor is vinnék, ha csak vonalkód lenne rajta, a megújítás nem a jelennek, hanem a jövőnek szól. Ez a címke nem azt üzeni, hogy értenek a gyártáshoz (hát persze, hogy értenek), hanem, hogy értenek a hölgyekhez. Nem is részletezem, nézzék meg a Pár lépés a mennyországot, és meglátják.
Vilmos… innovatív
A 70-es évek retró italából főnixként emelkedett a városi gasztrokultúra nélkülözhetetlen termékévé. Új célcsoportot választott és a célcsoport igent mondott, ami nem kis dolog, ha belegondolunk, mennyi kudarc érhet bennünket egy ismerkedés alkalmával. Szóval új üveg, új íz, megújult címke és kommunikáció… a csajok meg úgy isszák, mintha ingyen lenne. Azért a mézes nagy ötlet volt.
Maximilian… nagyvonalú
Nem sokat vacakoltak, egy csapásra csináltak egy vadi új terméket… könnyű nekik, 100 év tapasztalatából válogathatnak. Imponáló magabiztossággal egy olyan szűk réteget céloznak, akiknek stabil értékrendjében a minőségi magyar kifejezés valódi tartalommal bír. Nekik sokat ígér a Zwack Maximilian Tokaji elnevezés, és a minden elemében átgondolt elegáns megjelenés. Mivel a Zwack ház szivart nem gyárt, a tartalmas esti beszélgetés kiegészítéseként sajnos kénytelenek vagyunk dominikai importból választani.
Medve… friss
Úgy döntöttek a megújítás mellett, hogy gyakorlatilag a fogyasztó teljesen elégedett volt a meglévővel is… de csak úgy fejlődhet a világ, ha mindig a meglévő igény fölé húzzuk a nívót, különben még mindig farönkökön görgetnénk a köveket, amire méltatlan lenne egy Audi logót felrakni. Korszerűbb struktúra, dinamikus logó és komponált ételfotó hirdeti a megújulást. Azért a maci is változott… kicsit más lett a szeme. Nézzék csak meg!
Olympos 100% citrom… leg-leg
Az FMCG egyik legkisebb polca. Ezen a polcon az Olympos csak saját magával versenyez, a versenytársakat (citrom alakú és fehér címkés flakonok) ismertségben, megjelenésben és tartalomban is veri. A legnagyobb kihívás, hogy önmagának megfeleljen. Ez nem kis dolog, próbáljon valaki csúcsot úszni üres medencében… szerintem ők megúszták.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >