A sokszínűség ünneplése
Gyorsan alkalmazkodott a járvány okozta helyzethez 2020-ban a Starbucks, és a rendelkezésre álló erőforrásaival támogatta a frontvonalban küzdőket: az egészségügyi intézményeket a vállalat március 20. óta nyújt kávéadományt. A cég 29 üzletében elérhető érintésmentes házhozszállítást választó vendégek száma az év végére megnégyszereződött. Idén számos kreatív és egyedi kezdeményezésével vendégeivel és partnereivel közösen ünnepli a sokszínűséget.
A 2020-as évben a vállalat bejelentette az erőforrás-pozitív jövőről szóló több évtizedes vízióját, amelynek célja, hogy többet adjanak vissza a bolygónak, mint amennyi erőforrást felhasználnak. A hosszútávú stratégia számos elemét valósította meg, és hozta el a gyakorlatba a Starbucks.
Egy fenntarthatóbb jövőért
A kávézólánc számára a kezdetektől kiemelten fontos a környezettudatosság és az ökológiai lábnyom csökkentése, éppen ezért kiemelt hangsúlyt fektet a többször használatos poharakra 2019 eleje óta. A reusable cup környezetbarát kávéélményt kínál a vendégek számára, amely használatát különböző akciókkal, kedvezményekkel igyekszenek bátorítani. A járványhelyzet alatt a vállalat érintésmentes kiszolgálást vezetett be az üzleteiben, amely során a vendég egy bögrébe helyezi a reusable cup-ot vagy a termoszt, a barista pedig kizárólag a bögre fülét érinti és így készíti el az italt. Augusztus végétől, szintén a műanyag elleni harc nevében, a Starbucks újfajta, szívószálmentes fedővel várja a kávézni vágyókat Magyarországon.
Az elmúlt évben több, növényi alapú menü-opció is elérhetővé vált a vendégek számára.
A kávézólánccal debütált a környezettudatosság jegyében létrejött Sobras! applikáció, amelynek köszönhetően 2020 december 1-től az alkalmazáson keresztül már bárki lefoglalhat csomagot a kávézólánc bizonyos üzleteiből, hozzájárulva az élelmiszerpazarlás elleni harchoz. A Sobras! alkalmazás lehető teszi, hogy a vendégek kedvezményes áron foglaljanak le olyan ételeket és italokat, amelyeket aznap már nem adnak el, a termékeket pedig a kiválasztott üzletben vehetik át.
Gyors alkalmazkodás a kialakult helyzethez
Ahogy számos egyéb vállalatot, így a Starbucks kávézóláncot is egy új helyzet gyors adaptációjába kényszerítette a tavasszal kitört világjárvány. A kávézólánc üzleteiből 2019 nyara óta nyílik lehetőség a házhozszállításra, azonban a tavasszal kialakult járványhelyzetre reagálva a Starbucks 2020 márciusában további üzleteiben is elérhetővé tette a házhozszállítást, így jelenleg már 29 magyarországi kávéházból érhető el az érintésmentes kiszállítás. Az év elején egy, az év végére már két kiszállító partnerrel működött együtt a Starbucks, hogy vendégeik házhoz is rendelhessék kedvenc termékeiket.
A Starbucks kiemelt figyelemmel kíséri a koronavírussal kapcsolatos helyzetet, amely többlet terhet ró a magyar egészségügyre. A kávézólánc ezért még 2020. márciusában döntött úgy, hogy saját eszközeivel támogatja az érintetteket. Az elmúlt évben két alkalommal, tavasszal, és a járvány második hullámában, télen is támogatta érintésmentes kávéadománnyal a frontvonalban küzdő egészségügyi dolgozókat.
Sokszínű jövő
A vállalat az elkövetkező évben is folytatja az erőforrás-pozitív jövő építését, valamint saját eszközeivel támogatja a vírus ellen, frontvonalban küzdő mindennapi hősöket, illetve idén is meghirdeti a több éve nagy sikerrel zajló versíró pályázatot, amely lehetőséget ad a fiatal költőgeneráció bemutatkozására.
2021-ben a vállalat életében kiemelt figyelem jut a nyitottság, az elfogadás, és a sokszínűség ünneplésére. Az elmúlt, kihívásokkal teli év után idén talán még fontosabbá vált, az egymás iránti empátia, mint valaha. A Starbucks célja számos kreatív és egyedi kezdeményezéssel felhívni a figyelmet egymás elfogadására és támogatására.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >