A román és a magyar cégek kapcsolatfelvételét szolgálja az aradi GastroPan kiállítás
Elsősorban a román és a magyar cégek kapcsolatfelvételét kívánja szolgálni az Aradon csütörtökön kezdődő GastroPan, az év legjelentősebb romániai sütőipari, cukrászati és vendéglátóipari szakmai kiállítása – mondta az MTI-nek Váradi János, a kiállítás szakmai hátterét biztosító PanGastRo Egyesület elnöke.
A háromnapos kiállításon 22 ország 134 beszállítója mutatja be újdonságait. A kiállítás – amelyre a sütőiparban, cukrászatban, fagylalt-, kávé- és csokoládéipar, a közétkeztetésben és a vendéglátóiparban dolgozó több mint 20 ezer vállalkozót várnak – négy kiállítói csarnokban, több mint 7200 négyzetméteres területen zajlik.
A három nap alatt versenyeket is tartanak, amelyek során nemzetközi zsűri előtt csillogtathatják meg tudásukat a legjobb pékek, cukrászok és szakácsok. Kiválasztják az év tortáját, az év ipari és kézműves kenyerét.
Váradi János az MTI-nek elmondta: a kiállításon lehetőséget kívánnak biztosítani a román cégeknek a magyar piaccal, és a magyar cégeknek a román piaccal való találkozásra. Hozzátette: a vásáron először lesz magyar nemzeti stand, amelyen a Közép-Európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. biztosít bemutatkozási lehetőséget a szakterületen tevékenykedő magyarországi cégeknek.
Váradi János 2001-ben költözött Magyarországról Székelyudvarhelyre, ahol ő adja ki a romániai pék és cukrász szakma egyetlen szakfolyóiratát, amelyet a Moldovai Köztársaságban is terjesztenek. E kiadvány hirdetői kérték fel a szakmai kiállítás megszervezésére. A kiállítást a szakterület Kelet-Közép-Európa legnagyobb seregszemléjeként tartja számon a Pékek és Cukrászok Világszövetsége. (MTI, Gazda Árpád)
Kapcsolódó cikkeink
Nehéz helyzetben a cukrászdák és a fagyizók
A Pénzcentrum friss interjúban Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület…
Tovább olvasom >Elég, ha hagynak minket dolgozni!
Kovács Lászlótól, az ipartestület elnökétől, ahogy minden év elején, most…
Tovább olvasom >Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Budapesti sajtóesemény az európai zöldségek és datolyaszilva fogyasztásának népszerűsítésére
A „MEDITERRÁN COMBO” kampány tovább bővíti magyarországi jelenlétét a fogyasztói…
Tovább olvasom >Bocuse d’Or – Bemutatkozott az idei magyar csapat
Kelemen Roland séf mellett Fodor Noel commis, Szabó László coach…
Tovább olvasom >Ismét kinyitott a Jövő Áruháza!
A SIRHA Budapest 2024 kiállításon ismét megnyitott a Trade magazin…
Tovább olvasom >