A nemzetek viadala – POP világversenyen 2020

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 06. 24. 11:27

A Shop! Global Awards a nemzeti POP versenyek győztesei közül díjazza a legjobbakat. Idén 70 nevezés érkezett 17 országból és 18 világbajnoki díjat osztanak ki rendhagyó módon, online. Az ünnepélyes ceremóniára június 25-én csütörtökön, magyar idő szerint 22:30-kor kerül sor.

Shop! POP világverseny logója

A Shop! és POPAI szervezetek a világ minden táján megtalálhatóak. A POP iparág központi  szervezetét Point of Purchase Advertising International néven alapították Chicagoban, 1936-ban. Akkor a fő cél a POS/POP gyártó vállalkozások tudásának, szókincsének, ismereteinek közös nevezőre hozása volt a megrendelő nagyvállalatokéval. 1946-ban rendezték meg , a világ első POP szakkiállítását Marketplace néven, ahol a POS/POP gyártók, tervezők bemutatták portékájukat a potenciális megrendelőknek. Feljegyzések szerint az Anheuser-Busch, az M&M/Mars és a Procter&Gamble akkori munkatársai is nagy létszámmal kilátogattak a kiállításra, amelyet mai napig a szervezet évente megrendez GlobalShop néven.

Versenyben a legjobbak

1958-ban rendezte meg a POPAI a POP iparág első versenyét, hogy a kreativitást, találékonyságot díjazza. Ez a mai napig az USA és Kanada közös Shop! szervezet helyi versenye, az OMA (Outstanding Merchandising Awards). Az elmúlt 62 évben számos ország követte az alapítók példáját és elkezdték a helyi POP versenyek rendezését, ezzel is hozzájárulva a Marketing at Retail szektor presztizsének növeléséhez. 2010-ben a magyar POPAI szervezet is meghirdette az első magyar POPAI Awards POP versenyt.

Az arany indián az amerikai POP verseny díja

Az arany, ezüst, bronz indián, az első POP eszköz emlékére, az amerikai POP versenyek díja

Ugyanekkor, 2010-ben érett meg a gondolat a chicagoi központban, hogy a lokális versenyek győzteseit bemutassa, a legjobbak legjobbjait díjazza, ugyanakkor tovább növelje a POPAI nemzetközi ismertségét, ezért hirdették meg a POPAI Global Awards versenyt, amelynek ünnepélyes eredményhirdetése a GlobalShop kiállításra került.

2015 októberében a POPAI egyesült az A.R.E. (Association for Retail Enviroments) amerikai kereskedelmi szervezettel és azóta Shop Enviroments Association (Shop!) néven működik. A tagszervezetek főként Európában megőrizték a POPAI nevet, logójukban utalva az anyaszervezet névváltoztatására: POPAI Hungary – Part of the Shop! Global Network (POPAI Magyarország Egyesület – a Shop! globális hálózat tagja).

A nemzetköziség hangsúlyozása érdekében, minden harmadik évben a düsseldorfi EuroShop szakkiállításra tették a Global Awards díjkiosztó ceremóniát. Kivétel ez alól az idei év, amikor online kerül megrendezésre a nagy esemény, június 25-én csütörtökön, magyar idő szerint 22:30-kor.

Ünnepélyes díjkiosztó online

Ünnepélyes Shop! Global Awards díjkiosztó online

Előzetes hírek

A 2020 Shop! Global Awards 70 pályamunkával neveztek 17 országból, nagyszerű dolog ennek a kiemelkedő POP tábornak a tagjai között lenni, ezért a nevezők is használhatják a magas presztizsű „2020 Shop! Awards Global Award Entrant” logót a kommunikációjukban. A győztesekről, a szakma Oscardíjasairól már lehet tudni, hogy 18-an vannak, hiszen ennyi kategóriában hirdetnek világbajnokot. A legtöbb nevezés idén a „Food, Grocery & Convenience” (élelmiszer, napicikk és kényelmi) kategóriába érkezett. Itt versenyzett a magyar „Nem tartós installáció” kategória győztese, a Monster Mango Loco raklap dekor (Coca-Cola HBC Magyarország Kft.). A második legnépesebb kategória az „Alcohol & Tobacco”, amelyben a magyar Év Displaye győztes Rézangyal prémium pultdisplay család (Coca-Cola HBC Magyarország Kft.) is versenyzett. Hazai résztvevője van még a „Field & In-Store Promotion” kategóriának, ide került a magyar „Nem tartós” kategória győztese a  Zewa mosógép display (Essity Hungary Kft.). A tavaly óta létező legfiatalabb kategória a Student Design, ahova a magyar POPAI Student Design Awards 4 aranyérmese is bekerülhetett. A tény, hogy ilyen rangos megmérettetés ennyi magyar szereplőt érint, már mutatja, hogy a magyar kreativitás a POP iparág nemzetközi élmezőnyébe tartozik.

Az országok között idén Ausztrália volt a legeredményesebb, a 18-ból 6 világbajnoki címet szerzett, kettővel többet, mint a tavalyi évben. Kína 4, Brazília 3 díjjal büszkélkedhet. Az USA, Spanyolország, Nagy-Británia, Cseh Köztársaság és Magyarország 1-1 világbajnokot köszönthet.

A csütörtök éjjeli díjkiosztó után, péntek reggel itt, a Trade online hasábjain mutatjuk be a magyar POP világbajnokot!

Kapcsolódó cikkeink