Kreativitás felsőfokon: hallgatói versenyeredmények

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 09. 13. 10:53

Negyedszer írt ki az egyetemi hallgatók felé pályázatot a POPAI Magyarország Egyesület POPAI Student Design Awards néven. A verseny fő támogatója a SPAR, témaadó szponzora idén a Heineken volt. A díjkiosztó eseményre stílusosan a belvárosi Winners Pub Sport Barbán került sor.

Popai logo

A versenyre termék- és formatervező szakos, nappali tagozatos egyetemi hallgatók nevezhettek adott brief alapján készített ötletes displaytervekkel. Kreatív, innovatív, ugyanakkor megvalósítható vásárláshelyi eszközök terveit várta a szakmai zsűri a következő 3 témában: Heineken fém display újragondolása, Soproni Shop in Shop megjelenés és Gösser állódisplay-tervezés. Mindhárom tematikára közel azonos mennyiségű pályamunkával neveztek Varga András mesteroktató integrált terméktervezési gyakorlatos hallgatói a BME-ről.

POPAI Student Design verseny néhány zsűritagja (balról jobbra): Varga András (BME), Streicher Bence (Heineken), Rajkai Boldizsár (BME), Salem Fanni (Heineken)

Az ünnepélyes eredményhirdetésre 2023. június 14-én, a Heineken által szervezett díjátadón került sor a Winners Pub Sport Barban, ahol a falakról a különböző sportágak bajnokai tekintettek a displaytervezési verseny győzteseire.

A szervezők nevében Kátai Ildikó, a POPAI Magyarország Egyesület főtitkára ismertette a verseny hátterét, Streicher Bence a Heineken retail shopper marketing & category managere és Salem Fanni, a Heineken junior shopper marketing managere mutatta be a kiírt feladatok lényegét.

A szakmai elbírálás 2023. áprilisi és júniusi fordulójában Pál Kinga, a SPAR ISP POS managere és a Heineken munkatársai mellett a POPAI főtitkára is részt vett. A szigorú követelmények és tervezési feltételek teljesülését Varga András, a BME mesteroktatója ellenőrizte, a hallgatók munkáját Rajkai Boldizsár, korábbi magyar és nemzetközi Student Awards bajnok konzulensként segítette. A június 2-i végső zsűrizésen a diákok 3D és videós illusztrációkkal is prezentálták ötleteiket.

A magas színvonalú, kiváló pályamunkák ismét lenyűgözték a zsűri tagjait, így két első, egy második, valamint két harmadik helyezettet hirdettek, továbbá 2 kreatív különdíjat is kiosztottak. Minden résztvevő munkáját oklevéllel és a Trade marketing a mindennapokban című könyvvel jutalmazták. A győztesek összesen 400 000 Ft értékű SPAR vásárlási utalványt, valamint 3 JBL hangszórót a SPAR jóvoltából és 3db páros, választható fesztiválra szóló belépőt a Heineken felajánlásából vettek át.

Első helyezett lett Szalai Boglárka Valentina, aki 150 000Ft értékű SPAR ajándékkártyát kapott „Soproni Vonat” elnevezésű, shop in shop pályázatáért. Az eladótérbe tervezett installáció az érzékszerveket megmozgatva (látvány, hang, illat, tapintás) idézi a Sopronba érkező vonatozás hangulatát.

I. hely – Soproni Vonat (shop in shop)
Szalai Boglárka Valentina

Szintén első díjat kapott Mezei Marcell, aki 100 000 Ft értékű SPAR-ajándékkártyát és egy páros Heineken-belépőjegyet egy választható, Heineken által szponzorált idei fesztiválra vett át „Heineken Buborék” elnevezésű, nyitott polcozatú, Heineken-termékekkel feltöltve és üresen is rendkívül látványos, mozgó buborékos hátteres, fém display tervéért.

I. hely – Heineken Buborék
(Heineken fémdisplay)
Mezei Marcell

A versenyről és pályamunkákról bővebben: www.popai.hu //

Kapcsolódó cikkeink