A Mikulás sikeresebb lesz, mint a nyuszi, remélik az édességgyártók
Bár forgalomcsökkenésre számítanak, de bíznak a hazai édességgyártók abban, hogy a Mikuláshoz és karácsonyi ünnephez köthető szezonális édességek, csokifigurák és szaloncukor forgalma megközelítheti a tavalyit, és nem ismétlődik meg a húsvéti helyzet, amikor csokinyuszik sokasága maradt a polcokon, mondta el hozzászólásában Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az Év Szaloncukra verseny eredményhirdetésén a verseny szervezői által rendezett videokonferencián.
„Békeidőben” a magyar piacon nagyjából 3.500 tonna szaloncukrot, 8 millió csokimikulást és 350.000 ezer adventi kalendáriumot vásárolnak egy évben. Azt, hogy az idei eladások hogyan alakultak, várhatóan jövő év első negyedében tudjuk majd meg, amikor az adatok rendelkezésre állnak. A legkedveltebb ízek a zselés, kókuszos, karamellás, csokoládé- és mogyorókrémes változatok. Az innováció továbbra sem áll meg, többek között chili paprikás, szekszárdi boros szaloncukrokkal is előrukkoltak idén. Egyre többféle termék válaszol különböző diétás igényekre is, például egyre többen készítenek cukormentes szaloncukor változatokat.
Bizakodásra ad okot, hogy az új vásárlási szokások már kialakultak: sokkal tervezettebben és sokkal nagyobb kosárral vásárolnak az emberek, mint korábban. Ha tehát betervezik a mikulást és a szaloncukrot, azok minden bizonnyal a kosárba, kocsiba kerülnek. Mivel a karácsonyfa elmaradhatatlan kelléke az ünnepnek még akkor is, ha sajnos csak szűkebb körben lehet ünnepelni, a szaloncukor továbbra sem hiányozhat az ágakról.
A Szövetség bízik abban, hogy egy év múlva a járványidőszak nehezebb részét már magunk mögött hagytuk és az édességpiac is fokozatosan visszaáll ’békebeli’ működésre.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: akadnak kihívások a piacon
A tavalyi infláció harapása az édességpiacon is mély nyomot hagyott.…
Tovább olvasom >Komoly válsággal néz szembe az édességipar
A kakaóválság súlyos problémákat okoz az édességiparban, amelynek hatásai már…
Tovább olvasom >A csokinyúl és a csokitojás a húsvéti időszak legnépszerűbb termékei
Változatlanul a csokinyúl és a csokitojás a húsvéti édességpiac slágertermékei,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >