A Mikulás sikeresebb lesz, mint a nyuszi, remélik az édességgyártók
Bár forgalomcsökkenésre számítanak, de bíznak a hazai édességgyártók abban, hogy a Mikuláshoz és karácsonyi ünnephez köthető szezonális édességek, csokifigurák és szaloncukor forgalma megközelítheti a tavalyit, és nem ismétlődik meg a húsvéti helyzet, amikor csokinyuszik sokasága maradt a polcokon, mondta el hozzászólásában Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az Év Szaloncukra verseny eredményhirdetésén a verseny szervezői által rendezett videokonferencián.
„Békeidőben” a magyar piacon nagyjából 3.500 tonna szaloncukrot, 8 millió csokimikulást és 350.000 ezer adventi kalendáriumot vásárolnak egy évben. Azt, hogy az idei eladások hogyan alakultak, várhatóan jövő év első negyedében tudjuk majd meg, amikor az adatok rendelkezésre állnak. A legkedveltebb ízek a zselés, kókuszos, karamellás, csokoládé- és mogyorókrémes változatok. Az innováció továbbra sem áll meg, többek között chili paprikás, szekszárdi boros szaloncukrokkal is előrukkoltak idén. Egyre többféle termék válaszol különböző diétás igényekre is, például egyre többen készítenek cukormentes szaloncukor változatokat.
Bizakodásra ad okot, hogy az új vásárlási szokások már kialakultak: sokkal tervezettebben és sokkal nagyobb kosárral vásárolnak az emberek, mint korábban. Ha tehát betervezik a mikulást és a szaloncukrot, azok minden bizonnyal a kosárba, kocsiba kerülnek. Mivel a karácsonyfa elmaradhatatlan kelléke az ünnepnek még akkor is, ha sajnos csak szűkebb körben lehet ünnepelni, a szaloncukor továbbra sem hiányozhat az ágakról.
A Szövetség bízik abban, hogy egy év múlva a járványidőszak nehezebb részét már magunk mögött hagytuk és az édességpiac is fokozatosan visszaáll ’békebeli’ működésre.
Kapcsolódó cikkeink
ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >