A METRO szállítja a csúcsminőség piros tábláját – Michelin-plaketteket ad át a nagykereskedő
A Michelin Guide 2022. november 3-i díjátadó eseményét a korábbi éveknél is nagyobb várakozás, izgatott találgatás előzte meg, hiszen idén az inspektorok kutakodása túlmutatott a főváros határain. A gálán végül minden elképzelést felülmúló díjesővel jutalmazták Magyarország csúcsminőségű ínyencfogásokat kínáló éttermeit, összességében 62 szereplővel gazdagítva a – hazánkról szóló – Michelin Guide-ot. Többéves hagyomány a METRO-ban, hogy a magyar vendéglátás magas minőségű alapanyagainak szállítójaként és a Michelin Guide partnereként a csúcsminőséget igazoló ikonikus piros tűzzománc táblát is a vállalat szállítja a büszke nyerteseknek.
Különleges első fecske
Az első, METRO által „kézbesített” táblát november 7-én a Michelin egy különleges „első fecskéje” kapta kézhez: a tatai Platán Gourmet Étterem az első vidéki magyar étterem, amely két Michelin-csillaggal büszkélkedhet. A Platán Gourmet séfje, Pesti István az V. Czifray versenykurzuson zsűrizett, és a verseny egyik szünetében vette át Thierry Guillon-Verne METRO-vezérigazgatótól és Bősze Ákos HoReCa üzletágfejlesztési vezetőtől a kétcsillagos minősítést igazoló gasztrotrófeát – a lazább hangulatú Platán Bisztrónak mint ajánlott étteremnek járó Michelin Tányérral egyetemben.
Egy csillag, két csillag, zöld csillag, BIB Gourmand, Tányér
A plakettátadó „turné” következő állomásai november 10-én a Salt, az Essência és a Stand éttermek voltak – ide Thierry Guillon-Verne vezérigazgató látogatott el Taferner Ákos marketing-osztályvezető kíséretében.
A Salt nemcsak megőrizte korábbi csillagát, de fenntarthatósági törekvéseit zöld csillaggal is díjazta a Michelin Guide – az elismerést Tóth Szilárd séf és Boldizsár Máté tulajdonos vette át. Az Essência Étterem, Jenei Éva és Tiago Sabarigo Magyar–portugál szerelemkonyhája szintén megtarthatta rangját az egy Michelin-csillagos éttermek között.
A Stand Étterem Magyarország második, Budapest egyetlen két Michelin-csillagos vendéglátóhelye lett – az egész világon mindössze pár száz étterem mondhatja el magáról ezt a dicsőséget. Itt Szulló Szabina és Széll Tamás fogadta a tűzzománc táblákat – a szintén általuk vezetett Stand 25 Bisztró ugyanis Michelin Tányért, azaz ajánlást kapott.
Szintén november 10-én a METRO Gasztroakadémián, a METRO támogatásával rendezett II. Plant-Powered Perspectives Conference – a Növényi Konferencia adott alkalmat egy BIB Gourmand elismerés átadására: a táblát Bősze Ákos nyújtotta át egy rövid méltatást követően Csapody Balázsnak, a Kistücsök Étterem ügyvezető-tulajdonosának. A Gundel Károly-díjas szakember a balatonszemesi Kistücsök helyi jellegzetességekre építő vegán menüsorát, valamint a vendéglátóhely sajátos táplálkozási igényekkel kapcsolatos pozitív attitűdjét mutatta be a rendezvényen.
Együtt a vendéglátással
November során a többi tűzzománc táblát is kiérdemelt helyükre szállították az áruházlánc vezetői. A díjazottak túlnyomó része egyben METRO-partner is – a vendéglátóipari szegmensben termékkategóriától függően 70–90%-os részesedéssel rendelkező vállalat a fine dining számára megbízható minőségben kínál alapanyagokat, konyhai kellékeket.
– A lehető legérzékenyebben reagálunk a vendéglátóipari trendekre, innovációkra, s mi magunk is csatlakozunk ezek létrejöttéhez. Ügyfeleinket valódi partnerekként kezeljük, folyamatosan figyeljük az igényeik alakulását, és bevonjuk őket a termék- és szolgáltatásfejlesztésbe. Így mi magunk is részesei lehetünk a magyar gasztronómia csillagzata erősödésének – árulta el Bősze Ákos HoReCa üzletágfejlesztési vezető. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >