A Metro is lépett mézügyben
A nagy áruházláncok közül egyre többen veszik le polcaikról a botrányt okozó mézet. A CBA, a Spar, az Auchan után most a Metro áruházlánc adta be a derekát – írja a Magyar Nemzet Online. Bár nem azonnal, de ő is lecseréli polcairól a címkéin származási helyként EU-s és nem EU-s országokat feltüntető üvegeket, amelyek Kínából vásárolt anyaggal összekevert mézeket tartalmaznak. Határidőnek a lánc január végét szabta meg magának.
A Metro a kaposvári méhészeket tájékoztatta a döntésről, akik korábban az uniós címkézési gyakorlat miatt Brüsszelben tüntettek, amely szerint a termékeken csak térségeket kell feltüntetni, a származási ország nevét nem. De ők voltak azok is, akik a boltokban az ilyen felirattal ellátott mézkeverékeket elsőként laboratóriumi vizsgálatokra küldték. Ellenőrzést már az élelmiszer-biztonsággal foglalkozó hatóság is folytat, s az eddig nyilvánosságra került adatok szerint ezek a mézkeverékek mind silányak.
Az, hogy a Metro így döntött, sokakat érint, hiszen nagykereskedelemmel is foglalkozó áruházról van szó, amelytől kisboltok és éttermek tömege szerzi be termékeit, alapanyagait.
A nagyobb áruházláncok közül már csak az Aldi és a Tesco nyilatkozott úgy, hogy nem változtat a jelenlegi helyzeten és a továbbiakban is árulja az ilyen mézet. A fogyasztóknak tehát továbbra is alaposan meg kell vizsgálniuk a mézesüvegek címkéit, s ha EU-s és nem EU-s országokból származó termék van feltüntetve, akkor tegyék vissza a polcra. (mno.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai
A METRO Év Bora címet a nagykereskedelem minden évben egy…
Tovább olvasom >Csak a mentes
Februárban ismét a METRO Gasztroakadémia adott otthont az idén 6. alkalommal…
Tovább olvasom >Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss húsok és fagyasztott hústermékek árát csökkenti az ALDI
Az ALDI tovább folytatja az árcsökkentést: május elejétől 12 friss…
Tovább olvasom >Itt a Rossmann új applikációja, a Virtuális Tükör
A Rossmann lépést tartva a digitális kor újításaival és a…
Tovább olvasom >Üzlet az üzletben: hajápolás- és sminkszekciót indított az eMAG
Az eMAG Magyarország új Hajápolás és smink szekciót indított útjára…
Tovább olvasom >