A Magyar Édességgyártók Szövetsége különleges snack-innovációt díjazott
A Magyar Édességgyártók Szövetsége 2023. május 23-án adta át az Édesség Innovációs Díját a pomázi Aloha Kft.-nek, amely a Csinta csakgyümölcs snack gyártója. Az elismerést a szárított gyümölcslapok új, csokoládés családjáért ítélték oda, amely jelentős újítást hozott a hazai édességpiacra.

Az innováció első hullámában olyan sok ötletet valósítottak meg, hogy a termékválasztékot szűkíteniük kellett
A díj odaítélésével a Szövetség hazai vállalkozók munkáját ismeri el, akik a hagyományos édességkészítési módszereket modern, innovatív megoldásokkal ötvözik, választ adva a mai piaci kihívásokra. A Csinta gyümölcslapok ötlete egy évtizeddel ezelőtt, a Redő család konyhájában született meg, amikor a család tagjai nyers vegán étrendet követve kezdtek el kísérletezni a szilvapép vékony rétegeinek lassú szárításával. Az így előállított termékek, amelyek megőrizték a gyümölcsök eredeti ízét, hamar sikert arattak.
A Csinta termékei kezdetben kizárólag biogazdaságban termesztett gyümölcsökből, alacsony hőfokon, lassan szárítva készültek. A választék az évek során tízféle gyümölcsre bővült, melyek közül jelenleg fele bio minősítésű. A magas minőségű gyártás során a vállalat kizárólag a gyümölcsök természetes formáját használja fel, elkerülve minden ipari vagy természetes adalékanyag használatát.
Az új, csokoládéval kombinált gyümölcslapokat a nemzetközileg elismert Harrer Csokoládéműhely készíti, míg a csomagolásért a Carbon Group Communication grafikus csapata felelős. A termékek nem csupán a cég saját webshopjában, hanem más webáruházakban és országos áruházláncok polcain is helyet kaptak, köszönhetően a befektetői támogatásnak és a számos új kereskedelmi partnernek.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az átadón elmondta, hogy büszkék lehetünk azokra a hazai vállalkozásokra, amelyek mernek új utakat járni, és amelyek innovációik révén hozzájárulnak a világ jobbá tételéhez. A Csinta csakgyümölcs snackek legújabb, csokoládés változata így nem csupán a piaci sikereket hivatott gyarapítani, hanem egyúttal a magyar édességipar hírnevét is öregbíti, új dimenziókat nyitva a hagyományos termékek között.
Kapcsolódó cikkeink
Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Gondok vannak csoki-fronton
Miközben egyre többet fizetünk a prémium csokoládékért, a kakaótermesztők többsége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >