A Magyar Édességgyártók Szövetsége különleges snack-innovációt díjazott
A Magyar Édességgyártók Szövetsége 2023. május 23-án adta át az Édesség Innovációs Díját a pomázi Aloha Kft.-nek, amely a Csinta csakgyümölcs snack gyártója. Az elismerést a szárított gyümölcslapok új, csokoládés családjáért ítélték oda, amely jelentős újítást hozott a hazai édességpiacra.

Az innováció első hullámában olyan sok ötletet valósítottak meg, hogy a termékválasztékot szűkíteniük kellett
A díj odaítélésével a Szövetség hazai vállalkozók munkáját ismeri el, akik a hagyományos édességkészítési módszereket modern, innovatív megoldásokkal ötvözik, választ adva a mai piaci kihívásokra. A Csinta gyümölcslapok ötlete egy évtizeddel ezelőtt, a Redő család konyhájában született meg, amikor a család tagjai nyers vegán étrendet követve kezdtek el kísérletezni a szilvapép vékony rétegeinek lassú szárításával. Az így előállított termékek, amelyek megőrizték a gyümölcsök eredeti ízét, hamar sikert arattak.
A Csinta termékei kezdetben kizárólag biogazdaságban termesztett gyümölcsökből, alacsony hőfokon, lassan szárítva készültek. A választék az évek során tízféle gyümölcsre bővült, melyek közül jelenleg fele bio minősítésű. A magas minőségű gyártás során a vállalat kizárólag a gyümölcsök természetes formáját használja fel, elkerülve minden ipari vagy természetes adalékanyag használatát.
Az új, csokoládéval kombinált gyümölcslapokat a nemzetközileg elismert Harrer Csokoládéműhely készíti, míg a csomagolásért a Carbon Group Communication grafikus csapata felelős. A termékek nem csupán a cég saját webshopjában, hanem más webáruházakban és országos áruházláncok polcain is helyet kaptak, köszönhetően a befektetői támogatásnak és a számos új kereskedelmi partnernek.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az átadón elmondta, hogy büszkék lehetünk azokra a hazai vállalkozásokra, amelyek mernek új utakat járni, és amelyek innovációik révén hozzájárulnak a világ jobbá tételéhez. A Csinta csakgyümölcs snackek legújabb, csokoládés változata így nem csupán a piaci sikereket hivatott gyarapítani, hanem egyúttal a magyar édességipar hírnevét is öregbíti, új dimenziókat nyitva a hagyományos termékek között.
Kapcsolódó cikkeink
Európából látja el Kanadát a Lindt, hogy elkerülje a vámokat
A svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó Európából szállítja majd termékeit…
Tovább olvasom >Harminc országba szállítja majd Győrből az új snackjét az Intersnack Magyarország
Megkezdte az új, burgonya alapú snackje készítését a győri üzemében…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb kellemetlen inflációs meglepetés
A várt kisebb lassulással szemben tovább emelkedett az infláció februárban…
Tovább olvasom >Rangos nemzetközi kutatási projektben vesz részt a Helia-D fejlesztőcsapata
Magyarország ikonikus kozmetikai márkája, a Helia-D meghívást kapott egy rangos,…
Tovább olvasom >