A Magyar Édességgyártók Szövetsége különleges snack-innovációt díjazott
A Magyar Édességgyártók Szövetsége 2023. május 23-án adta át az Édesség Innovációs Díját a pomázi Aloha Kft.-nek, amely a Csinta csakgyümölcs snack gyártója. Az elismerést a szárított gyümölcslapok új, csokoládés családjáért ítélték oda, amely jelentős újítást hozott a hazai édességpiacra.

Az innováció első hullámában olyan sok ötletet valósítottak meg, hogy a termékválasztékot szűkíteniük kellett
A díj odaítélésével a Szövetség hazai vállalkozók munkáját ismeri el, akik a hagyományos édességkészítési módszereket modern, innovatív megoldásokkal ötvözik, választ adva a mai piaci kihívásokra. A Csinta gyümölcslapok ötlete egy évtizeddel ezelőtt, a Redő család konyhájában született meg, amikor a család tagjai nyers vegán étrendet követve kezdtek el kísérletezni a szilvapép vékony rétegeinek lassú szárításával. Az így előállított termékek, amelyek megőrizték a gyümölcsök eredeti ízét, hamar sikert arattak.
A Csinta termékei kezdetben kizárólag biogazdaságban termesztett gyümölcsökből, alacsony hőfokon, lassan szárítva készültek. A választék az évek során tízféle gyümölcsre bővült, melyek közül jelenleg fele bio minősítésű. A magas minőségű gyártás során a vállalat kizárólag a gyümölcsök természetes formáját használja fel, elkerülve minden ipari vagy természetes adalékanyag használatát.
Az új, csokoládéval kombinált gyümölcslapokat a nemzetközileg elismert Harrer Csokoládéműhely készíti, míg a csomagolásért a Carbon Group Communication grafikus csapata felelős. A termékek nem csupán a cég saját webshopjában, hanem más webáruházakban és országos áruházláncok polcain is helyet kaptak, köszönhetően a befektetői támogatásnak és a számos új kereskedelmi partnernek.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az átadón elmondta, hogy büszkék lehetünk azokra a hazai vállalkozásokra, amelyek mernek új utakat járni, és amelyek innovációik révén hozzájárulnak a világ jobbá tételéhez. A Csinta csakgyümölcs snackek legújabb, csokoládés változata így nem csupán a piaci sikereket hivatott gyarapítani, hanem egyúttal a magyar édességipar hírnevét is öregbíti, új dimenziókat nyitva a hagyományos termékek között.
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Gondok vannak csoki-fronton
Miközben egyre többet fizetünk a prémium csokoládékért, a kakaótermesztők többsége…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >