A maga nemében egyedi visszaváltórendszert tesztel a Lidl az Egyesült Királyságban
A Lidl az Egyesült Királyságban első szupermarketként saját PET-palack és aludoboz visszaváltó rendszert tesztel Glasgow városában a hulladékmennyiség csökkentése céljából.
Február 8-tól a glasgow-i vásárlók a Lidl üzletekben elhelyezett automatákban válthatják vissza az üres PET- és alumíniumitalos-dobozokat pénzvisszatérítés fejében.
A Lidl mind a 21 glasgow-i üzlete részt vesz 2024. augusztus 11-ig tartó kezdeményezésben, amelyet – sikerétől függően – a diszkontlánc más városokra is kiterjeszthet.
A várakozások szerint a kezdeményekézés keretében havonta legalább 10,5 tonna automatákba leadott műanyagot és alumíniumot hasznosítanak majd újra új műanyag- és alumínium-termékek formájában.
A vásárlók minden egyes visszaváltott palack, vagy aludoboz után 5 pennyt kapnak, amelyet vagy az üzletben fizetéskor beválthatnak a kasszáknál, vagy felajánlhatnak a Lidl STV Children’s Appeal nevet viselő jótékonysági partnerének
A visszaváltható tételek számának nincs felső korlátja, és a diszkont bármely kiskereskedőnél vásárolt palackokat és aludobozokat visszaváltja, amennyiben azok épek és tiszták.
A bevezetésre azt követően kerül sor, hogy a skót kormány elhalasztotta a betétdíjas rendszer (DRS) bevezetését 2023. augusztus 16-áról 2025. október 1-jére.
A Lidl rendszere a vállalat által a DRS előkészítése során kiépített infrastruktúrát fogja használni. A DRS-sel ellentétben azonban a Lidl saját rendszerében nem fogja betétdíjjal terhelni az egyes termékek kiskereskedelmi árát.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Érkeznek a tanszerek a Lidl-áruházakba
Bár a nyári vakáció még tart, a Lidl Magyarország azonban…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >Bolti árakkal várja a Campus Fesztiválon a Lidl FesztMarket a vásárlókat
Ha nyár, akkor fesztiválszezon – amiből természetesen a Lidl sem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >