A labdarúgó Európa-bajnokság nem fogja megmenteni a német gazdaságot egy tanulmány szerint
– A 2006-os labdarúgó-világbajnokság tapasztalatai azt mutatják, hogy a nagy sportesemények nem jelentenek gazdasági tűzijátékot – mondta Michael Groemling, az IW kölni Német Gazdasági Intézet vezetője.
Németország iparra épülő gazdasága azóta küzd, hogy Oroszország 2022 februárjában katonai műveletekre szánta el magát Ukrajnával szemben, ami felhajtotta az energiaárakat, és már a negyedik egymást követő negyedévben produkál nullás vagy negatív növekedést, ami az egész eurózónára hatással van.
Fogyasztói költések
Sok fogyasztó valószínűleg arra használja majd a 2024-es EB-t, hogy új televíziót vásároljon, közös meccsnézésre hívjon másokat, vagy plusz egy sört igyon a meccsek nézése közben – mondta a szakember.
Ugyanakkor szerinte a fogyasztók más területeken spórolni fognak, aminek eredményeképpen a fogyasztói kiadások nem feltétlenül növekednek, csak eltolódnak. Groemling meglátása szerint az esemény kisebb gazdasági lökést adhat az EB-nek otthont adó tíz városnak, ez azonban az IW tanulmánya alapján nem eredményez magasabb bruttó hazai terméket az év végén.
A német GDP
Németország bruttó hazai terméke (GDP) 2023-ban 0,3%-kal zsugorodott, és ezzel a világ leggyengébben teljesítő nagy gazdasága lett. Idén szerény növekedés várható.
– Igaz, hogy egyes stadionokba még mindig áramlik majd némi pénz a korszerűsítési munkálatok révén, ám új utak vagy más infrastruktúra nem épül csakúgy, ahogy például a dél-afrikai világbajnokság esetében sem – mondta Groemling.
A televíziós közvetítési jogok eladásából származó bevétel szintén a svájci székhelyű UEFA labdarúgó-szövetséghez kerül.
A pszichológiai hatásokat ugyanakkor nem szabad alábecsülni – véli a szakember, aki felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagyszabású sportesemény feldobhatja a hangulatot és javíthatja a házigazda ország imázsát.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A vártnál jobbnak bizonyult a második negyedévi amerikai növekedés
A második negyedévben az első negyedévit és az elemzői várakozásokat…
Tovább olvasom >2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >