A közutakról vonatra és hajóra vált az Amazon Európában
Egyre inkább előtérbe kerül az Amazonnál a vasúti és tengeri áruszállítás Európában, amelynek aránya idén az e-kereskedelmi vállalat szállítási portfoliójában 50 százalékkal nőtt. A vállalat szerint a vasúti és a rövid tengeri útvonalak nemcsak környezetbarátabbak, de gyakran hatékonyabbak és gyorsabbak is.
Az Amazon egyre gyakrabban választja a vonatokat vagy a hajókat kontinensünkön a közutak helyett. A vállalat olyan európai fuvarozókkal működik együtt, mint a Cargo Beamer, a Viia, a Mercitalia Group, a Grimaldi, a Stena Line és a DFDS annak érdekében, hogy a termékek több mint 100 vasúti útvonalon és több mint 300 tengeri útvonalon jussanak el a vásárlókhoz, amivel a szén-dioxid-kibocsátást a cég közel felére csökkenti.
Az Amazon szerint több előnye is van az intézkedésnek: „Európa egyedülálló földrajzi adottságai és infrastruktúrája miatt a vasúti és tengeri útvonalak gyakran hatékonyabb és akár gyorsabb áruszállítási módot jelentenek”.
Az Amazon ugyanakkor kiemeli, hogy a platformon történő eladások mintegy 60%-a harmadik fél kereskedők által történik. Az online piactér folyamatosan dolgozik a készletek optimalizálásán a kontinensen lévő raktáraiban, beleértve a Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használó partnerek raktárait is.
Klímavédelmi vállalásával az Amazon célja, hogy 2040-re – a párizsi klímamegállapodásban rögzítettnél 10 évvel hamarabb – elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat igyekszik működésének különböző aspektusait fenntarthatóbbá tenni, gyakran az értékláncban együttműködő partnereivel társulva.
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >