A közutakról vonatra és hajóra vált az Amazon Európában
Egyre inkább előtérbe kerül az Amazonnál a vasúti és tengeri áruszállítás Európában, amelynek aránya idén az e-kereskedelmi vállalat szállítási portfoliójában 50 százalékkal nőtt. A vállalat szerint a vasúti és a rövid tengeri útvonalak nemcsak környezetbarátabbak, de gyakran hatékonyabbak és gyorsabbak is.
Az Amazon egyre gyakrabban választja a vonatokat vagy a hajókat kontinensünkön a közutak helyett. A vállalat olyan európai fuvarozókkal működik együtt, mint a Cargo Beamer, a Viia, a Mercitalia Group, a Grimaldi, a Stena Line és a DFDS annak érdekében, hogy a termékek több mint 100 vasúti útvonalon és több mint 300 tengeri útvonalon jussanak el a vásárlókhoz, amivel a szén-dioxid-kibocsátást a cég közel felére csökkenti.
Az Amazon szerint több előnye is van az intézkedésnek: „Európa egyedülálló földrajzi adottságai és infrastruktúrája miatt a vasúti és tengeri útvonalak gyakran hatékonyabb és akár gyorsabb áruszállítási módot jelentenek”.
Az Amazon ugyanakkor kiemeli, hogy a platformon történő eladások mintegy 60%-a harmadik fél kereskedők által történik. Az online piactér folyamatosan dolgozik a készletek optimalizálásán a kontinensen lévő raktáraiban, beleértve a Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használó partnerek raktárait is.
Klímavédelmi vállalásával az Amazon célja, hogy 2040-re – a párizsi klímamegállapodásban rögzítettnél 10 évvel hamarabb – elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat igyekszik működésének különböző aspektusait fenntarthatóbbá tenni, gyakran az értékláncban együttműködő partnereivel társulva.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az alapanyagokra, a csomagolásra és a fenntarthatóságra összpontosító tech startupokkal kíván együttműködni a Mondelez
A snackóriás elmondta, hogy az inkubátorprogramja keretében együttműködő vállalatok korai…
Tovább olvasom >Munkahelyeink.hu: az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétköznapi hősökkel indított nem mindennapi imázskampányt a Scitec Nutrition
Májusban országszerte találkozhatunk a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!”…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >BMI: Lassabb bővülés áprilisban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított áprilisi értéke: 51,8.…
Tovább olvasom >