A Katjes vásárolja meg a német fairtrade csokoládé startup, a Jokolade 50%-át
A német Katjes édességgyártó nagyvállalat 50%-os részesedést szerzett a Jokolade néven ismert Schoko Winterscheidt startupban.
A növényi alapú, fenntartható édességeiről – főleg gumicukorkáiról – ismert Katjes elmondta, hogy a tranzakcióval célja tovább erősíteni pozícióját a csokoládéágazatban, és „vidámságot csempészni a csokoládés polcokra”.
Az üzlet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Jokolade-t 2020-ban alapította a közismert német műsorvezető és előadóművész, Joko Winterscheidt, aki eddig a München közeli vállalkozás egyedüli részvényese volt. A márka reputációja a szórakozásra és a szórakoztatásra épül, ugyanakkor társadalmi felelősséget is vállal. A Katjes és Winterscheidt abban állapodott meg, hogy a Katjes befektetés a vállalatot és annak küldetését támogatja.
A Jokolade portfóliójába ötféle táblás csokoládé tartozik. A vállalat fair trade alapanyagokat használ, hogy „előmozdítsa legfontosabb küldetését: azt, hogy a csokoládé 100%-ban rabszolgamunka nélkül készüljön”.
– Nagy örömünkre szolgál, hogy Katjes-t partnerként üdvözölhetjük a Jokolade-nál
– mondta Winterscheidt.
– Számomra a vállalat egyszerre jelent szórakozást és felelősségvállalást. Mostanra mindenki számára világossá kellett válnia, hogy a Jokolade nem egy a nevemmel fémjelzett egyszerű marketingfogás, hanem valóban változást akar és fog is hozni.
Tobias Bachmüller, a Katjes ügyvezető részvényese elmondta:
– Izgalmas és egyben öröm számunkra, hogy Joko Winterscheidt-tel és a Jokolade csapatával együtt felrázhatjuk és vidámsággal tölthetjük meg az édességek legnagyobb és folyton növekvő szegmensét, a csokoládépiacot, amiben Jokonak központi szerep jut.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >400 millió euróból épít csokigyárat a Fazer Finnországban
A finn Fazer csoport bejelentette, hogy mégis megvalósítja új csokoládégyárának…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >