A Katjes vásárolja meg a német fairtrade csokoládé startup, a Jokolade 50%-át
A német Katjes édességgyártó nagyvállalat 50%-os részesedést szerzett a Jokolade néven ismert Schoko Winterscheidt startupban.
A növényi alapú, fenntartható édességeiről – főleg gumicukorkáiról – ismert Katjes elmondta, hogy a tranzakcióval célja tovább erősíteni pozícióját a csokoládéágazatban, és „vidámságot csempészni a csokoládés polcokra”.
Az üzlet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Jokolade-t 2020-ban alapította a közismert német műsorvezető és előadóművész, Joko Winterscheidt, aki eddig a München közeli vállalkozás egyedüli részvényese volt. A márka reputációja a szórakozásra és a szórakoztatásra épül, ugyanakkor társadalmi felelősséget is vállal. A Katjes és Winterscheidt abban állapodott meg, hogy a Katjes befektetés a vállalatot és annak küldetését támogatja.
A Jokolade portfóliójába ötféle táblás csokoládé tartozik. A vállalat fair trade alapanyagokat használ, hogy „előmozdítsa legfontosabb küldetését: azt, hogy a csokoládé 100%-ban rabszolgamunka nélkül készüljön”.
– Nagy örömünkre szolgál, hogy Katjes-t partnerként üdvözölhetjük a Jokolade-nál
– mondta Winterscheidt.
– Számomra a vállalat egyszerre jelent szórakozást és felelősségvállalást. Mostanra mindenki számára világossá kellett válnia, hogy a Jokolade nem egy a nevemmel fémjelzett egyszerű marketingfogás, hanem valóban változást akar és fog is hozni.
Tobias Bachmüller, a Katjes ügyvezető részvényese elmondta:
– Izgalmas és egyben öröm számunkra, hogy Joko Winterscheidt-tel és a Jokolade csapatával együtt felrázhatjuk és vidámsággal tölthetjük meg az édességek legnagyobb és folyton növekvő szegmensét, a csokoládépiacot, amiben Jokonak központi szerep jut.
Kapcsolódó cikkeink
Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >Visszaesett a kereslet: a Penny megszünteti az online házhozszállítást Németországban
A Penny bejelentette, hogy megszünteti online élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatását Németországban, mivel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >