A kakaótermesztés nem lehet fenntartható rendszerszintű változtatások nélkül
A CPG-k nem tesznek eleget annak biztosítása érdekében, hogy az összetevőt szállító termelők tisztességes fizetést kapjanak – érvelt a Voice Network kétévenkénti Kakaóbarométer-jelentésében.
A múlt hónapban kiadott jelentésükben a Voice Network nonprofit figyelőcsoport kutatói szerint számos tényező felerősíti a kakaóipar környezeti és emberi jogi problémáit, és a termelők nem tudják kezelni a kakaótermelés legsúlyosabb problémáit, amelyek közül a legfontosabbak: gyermekmunka, a mezőgazdasági termelők megélhetési nehézségei és erdőirtás. Rendszerszintű változásra van szükség a jobb gazdálkodási stratégiák helyett annak biztosításához, hogy az ágazat teljesíteni tudja kitűzött céljait. A jelentés szerint Elefántcsontparton és Ghánában – a globális kakaókínálat nagy részét előállító nyugat-afrikai országokban – jelenleg mintegy 1,5 millió gyermek dolgozik olyan munkahelyeken, amelyeket csak felnőtteknek kellene betölteniük. A jelentés szerint az ellátási láncaik fenntarthatóságának javítására törekvő kakaóipari vállalatoknak meg kell változtatniuk üzleti modelljüket, hogy magasabb jövedelmet biztosítsanak a mezőgazdasági termelőknek ahhoz, hogy valóban fenntarthatóvá váljanak.
Vállalati célok az irányváltásra
A World Wildlife Fund adatai szerint az elefántcsontparti erdőirtás nagyjából 70%-áért a kakaótermelés felelős. A CPG-k nyomon követhetőségére van szükség ahhoz, hogy a gazdálkodók magasabb bevételhez jussanak, és ehhez ne legyen szükség az erdőirtásra. Az édességgyártók éppen ezért különféle célokat tűztek ki maguknak e probléma kezelésére. A Mars Wrigley nyilatkozata szerint a vállalat által felhasznált kakaómennyiség 61%-át fenntartható forrásból szerzi be, és tervei szerint 2025-re ez eléri a 100%-ot. A vállalat azt is tervezi, hogy már ebben az évben 100% -ban erdőirtásmentes forrású lesz az általa vásárolt kakaó.
fooddive.com
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >