A kakaótermesztés nem lehet fenntartható rendszerszintű változtatások nélkül
A CPG-k nem tesznek eleget annak biztosítása érdekében, hogy az összetevőt szállító termelők tisztességes fizetést kapjanak – érvelt a Voice Network kétévenkénti Kakaóbarométer-jelentésében.

(Fotó: Pixabay)
A múlt hónapban kiadott jelentésükben a Voice Network nonprofit figyelőcsoport kutatói szerint számos tényező felerősíti a kakaóipar környezeti és emberi jogi problémáit, és a termelők nem tudják kezelni a kakaótermelés legsúlyosabb problémáit, amelyek közül a legfontosabbak: gyermekmunka, a mezőgazdasági termelők megélhetési nehézségei és erdőirtás. Rendszerszintű változásra van szükség a jobb gazdálkodási stratégiák helyett annak biztosításához, hogy az ágazat teljesíteni tudja kitűzött céljait. A jelentés szerint Elefántcsontparton és Ghánában – a globális kakaókínálat nagy részét előállító nyugat-afrikai országokban – jelenleg mintegy 1,5 millió gyermek dolgozik olyan munkahelyeken, amelyeket csak felnőtteknek kellene betölteniük. A jelentés szerint az ellátási láncaik fenntarthatóságának javítására törekvő kakaóipari vállalatoknak meg kell változtatniuk üzleti modelljüket, hogy magasabb jövedelmet biztosítsanak a mezőgazdasági termelőknek ahhoz, hogy valóban fenntarthatóvá váljanak.
Vállalati célok az irányváltásra
A World Wildlife Fund adatai szerint az elefántcsontparti erdőirtás nagyjából 70%-áért a kakaótermelés felelős. A CPG-k nyomon követhetőségére van szükség ahhoz, hogy a gazdálkodók magasabb bevételhez jussanak, és ehhez ne legyen szükség az erdőirtásra. Az édességgyártók éppen ezért különféle célokat tűztek ki maguknak e probléma kezelésére. A Mars Wrigley nyilatkozata szerint a vállalat által felhasznált kakaómennyiség 61%-át fenntartható forrásból szerzi be, és tervei szerint 2025-re ez eléri a 100%-ot. A vállalat azt is tervezi, hogy már ebben az évben 100% -ban erdőirtásmentes forrású lesz az általa vásárolt kakaó.
fooddive.com
Kapcsolódó cikkeink
Az EP teljes mértékben elkötelezett a fogyasztók félrevezetésének megakadályozásában
Az Európai Parlament teljes mértékben elkötelezett abban, hogy támogassa a…
Tovább olvasom >A Mars Wrigley mélyebbre hatol a jégkrémhűtőkben
Három új termékkel folytatja fagylalt-üzletágának háromszorosára növelését az édesipari óriás.…
Tovább olvasom >Egy brit felmérés szerint nem a legnagyobb márkák a legetikusabbak a szeszesitalok kategóriájában
Egy brit új kutatás szerint a Juniper Green gin és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Intrum: A mély válságot elkerüljük, de elhúzódó recesszió és hitelválság jöhet
Várhatóan 2023-ban sem javul jelentősen a magyar háztartások pénzügyi helyzete…
Tovább olvasom >Országos házhoz szállításba kezd a Starbucks az USA-ban a DoorDash-sel
Kiterjesztette amerikai partnerségét a DoorDash Inc-vel a Starbucks, arra számítva,…
Tovább olvasom >GFM: már meghaladja az 560 ezer forintot az átlagkereset
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb 2022 novemberére vonatkozó adatai szerint…
Tovább olvasom >