A kakaótermesztés nem lehet fenntartható rendszerszintű változtatások nélkül
A CPG-k nem tesznek eleget annak biztosítása érdekében, hogy az összetevőt szállító termelők tisztességes fizetést kapjanak – érvelt a Voice Network kétévenkénti Kakaóbarométer-jelentésében.

(Fotó: Pixabay)
A múlt hónapban kiadott jelentésükben a Voice Network nonprofit figyelőcsoport kutatói szerint számos tényező felerősíti a kakaóipar környezeti és emberi jogi problémáit, és a termelők nem tudják kezelni a kakaótermelés legsúlyosabb problémáit, amelyek közül a legfontosabbak: gyermekmunka, a mezőgazdasági termelők megélhetési nehézségei és erdőirtás. Rendszerszintű változásra van szükség a jobb gazdálkodási stratégiák helyett annak biztosításához, hogy az ágazat teljesíteni tudja kitűzött céljait. A jelentés szerint Elefántcsontparton és Ghánában – a globális kakaókínálat nagy részét előállító nyugat-afrikai országokban – jelenleg mintegy 1,5 millió gyermek dolgozik olyan munkahelyeken, amelyeket csak felnőtteknek kellene betölteniük. A jelentés szerint az ellátási láncaik fenntarthatóságának javítására törekvő kakaóipari vállalatoknak meg kell változtatniuk üzleti modelljüket, hogy magasabb jövedelmet biztosítsanak a mezőgazdasági termelőknek ahhoz, hogy valóban fenntarthatóvá váljanak.
Vállalati célok az irányváltásra
A World Wildlife Fund adatai szerint az elefántcsontparti erdőirtás nagyjából 70%-áért a kakaótermelés felelős. A CPG-k nyomon követhetőségére van szükség ahhoz, hogy a gazdálkodók magasabb bevételhez jussanak, és ehhez ne legyen szükség az erdőirtásra. Az édességgyártók éppen ezért különféle célokat tűztek ki maguknak e probléma kezelésére. A Mars Wrigley nyilatkozata szerint a vállalat által felhasznált kakaómennyiség 61%-át fenntartható forrásból szerzi be, és tervei szerint 2025-re ez eléri a 100%-ot. A vállalat azt is tervezi, hogy már ebben az évben 100% -ban erdőirtásmentes forrású lesz az általa vásárolt kakaó.
fooddive.com
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >