A kakaótermesztés nem lehet fenntartható rendszerszintű változtatások nélkül
A CPG-k nem tesznek eleget annak biztosítása érdekében, hogy az összetevőt szállító termelők tisztességes fizetést kapjanak – érvelt a Voice Network kétévenkénti Kakaóbarométer-jelentésében.

(Fotó: Pixabay)
A múlt hónapban kiadott jelentésükben a Voice Network nonprofit figyelőcsoport kutatói szerint számos tényező felerősíti a kakaóipar környezeti és emberi jogi problémáit, és a termelők nem tudják kezelni a kakaótermelés legsúlyosabb problémáit, amelyek közül a legfontosabbak: gyermekmunka, a mezőgazdasági termelők megélhetési nehézségei és erdőirtás. Rendszerszintű változásra van szükség a jobb gazdálkodási stratégiák helyett annak biztosításához, hogy az ágazat teljesíteni tudja kitűzött céljait. A jelentés szerint Elefántcsontparton és Ghánában – a globális kakaókínálat nagy részét előállító nyugat-afrikai országokban – jelenleg mintegy 1,5 millió gyermek dolgozik olyan munkahelyeken, amelyeket csak felnőtteknek kellene betölteniük. A jelentés szerint az ellátási láncaik fenntarthatóságának javítására törekvő kakaóipari vállalatoknak meg kell változtatniuk üzleti modelljüket, hogy magasabb jövedelmet biztosítsanak a mezőgazdasági termelőknek ahhoz, hogy valóban fenntarthatóvá váljanak.
Vállalati célok az irányváltásra
A World Wildlife Fund adatai szerint az elefántcsontparti erdőirtás nagyjából 70%-áért a kakaótermelés felelős. A CPG-k nyomon követhetőségére van szükség ahhoz, hogy a gazdálkodók magasabb bevételhez jussanak, és ehhez ne legyen szükség az erdőirtásra. Az édességgyártók éppen ezért különféle célokat tűztek ki maguknak e probléma kezelésére. A Mars Wrigley nyilatkozata szerint a vállalat által felhasznált kakaómennyiség 61%-át fenntartható forrásból szerzi be, és tervei szerint 2025-re ez eléri a 100%-ot. A vállalat azt is tervezi, hogy már ebben az évben 100% -ban erdőirtásmentes forrású lesz az általa vásárolt kakaó.
fooddive.com
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >