A júliusi hőhullám jót tett a szupermarketek forgalmának az Egyesült Királyságban
A rekkenő hőség a szupermarketek eladásainak fellendülését eredményezte a múlt hónapban az Egyesült Királyságban– derült ki egy friss jelentésből.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/supermarket-g6e76e325d_1920.jpg)
A vásárlók a kisebb kosarakat preferálják
A Barclaycard szerint a kiadások júliusban 7,7%-kal nőttek 2021 azonos időszakához képest – és 1,6%-kal 2022 júniusához képest, miközben egy szupermarket tranzakció átlagos értéke a 2021. januári 23,67 fontról 2022 júliusára 19,33 fontra esett vissza.
Ez azt jelzi, hogy a vásárló a kisebb kosarakat preferálja, hogy pénzt takarítson meg.
A jelentés adatai azt is mutatják, hogy az alapvető cikkekre fordított kiadások 7%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, ami nagyobb, mint a júniusban regisztrált 4%-os növekedés, ami az üzemanyagok és a szupermarketek vásárlási forgalmának köszönhető, mivel az árak tovább emelkednek.
A britek 90%-a számolt be arról, hogy 2022 júniusa óta emelkedett a mindennapi cikkek, köztük a vaj és a tej ára. Megjelent az a tendencia is, hogy gyakrabban járnak élelmiszerboltba, kevesebbet költenek egy látogatásra.
A szupermarket kiskereskedők havi 5,5%-os, éves összevetésben pedig 0,5%-os növekedést regisztráltak. Eközben a diszkont üzletek 3,1%-kal és 3,3%-kal nőttek ugyanebben az időszakban, mivel egyre több brit kereste a költségvetés egyensúlyának módját.
Az adatok azt is kimutatták, hogy 91%-uk aggódik a növekvő infláció, a háztartások számláinak emelkedése és a magasabb élelmiszerárak miatt, miközben a brit gazdaság jövőjébe vetett bizalom továbbra is alacsony, 26%.
„Az infláció továbbra is érezhető hatást gyakorol, az árak emelkedése arra kényszeríti a vásárlókat, hogy többet költsenek olyan alapvető mindennapi cikkekre, mint az üzemanyag, a vaj és a tej” – mondta José Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
A foci-EB-n túl a vásárlás is lázban tartja az országot
Online felmérést készített a Pepita.hu, amiből kiderült, hogy Szoboszlai Dominik népszerűbb…
Tovább olvasom >Óvatosan költekezünk: a fogyasztók 43%-a tart attól, hogy az anyagi helyzete romlani fog
Bár a megélhetési költségek miatti aggodalmak enyhültek, a fogyasztók továbbra…
Tovább olvasom >A német szupermarketek egyenlítettek a diszkontokkal szemben
A kétévnyi infláció okozta piaci részesedésvesztés után úgy tűnik, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >