A júliusi hőhullám jót tett a szupermarketek forgalmának az Egyesült Királyságban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 09. 11:54

A rekkenő hőség a szupermarketek eladásainak fellendülését eredményezte a múlt hónapban az Egyesült Királyságban– derült ki egy friss jelentésből.

A vásárlók a kisebb kosarakat preferálják

A Barclaycard szerint a kiadások júliusban 7,7%-kal nőttek 2021 azonos időszakához képest – és 1,6%-kal 2022 júniusához képest, miközben egy szupermarket tranzakció átlagos értéke a 2021. januári 23,67 fontról 2022 júliusára 19,33 fontra esett vissza.

Ez azt jelzi, hogy a vásárló a kisebb kosarakat preferálja, hogy pénzt takarítson meg.

A jelentés adatai azt is mutatják, hogy az alapvető cikkekre fordított kiadások 7%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, ami nagyobb, mint a júniusban regisztrált 4%-os növekedés, ami az üzemanyagok és a szupermarketek vásárlási forgalmának köszönhető, mivel az árak tovább emelkednek.

A britek 90%-a számolt be arról, hogy 2022 júniusa óta emelkedett a mindennapi cikkek, köztük a vaj és a tej ára. Megjelent az a tendencia is, hogy gyakrabban járnak élelmiszerboltba, kevesebbet költenek egy látogatásra.

A szupermarket kiskereskedők havi 5,5%-os, éves összevetésben pedig 0,5%-os növekedést regisztráltak. Eközben a diszkont üzletek 3,1%-kal és 3,3%-kal nőttek ugyanebben az időszakban, mivel egyre több brit kereste a költségvetés egyensúlyának módját.

Az adatok azt is kimutatták, hogy 91%-uk aggódik a növekvő infláció, a háztartások számláinak emelkedése és a magasabb élelmiszerárak miatt, miközben a brit gazdaság jövőjébe vetett bizalom továbbra is alacsony, 26%.

„Az infláció továbbra is érezhető hatást gyakorol, az árak emelkedése arra kényszeríti a vásárlókat, hogy többet költsenek olyan alapvető mindennapi cikkekre, mint az üzemanyag, a vaj és a tej” – mondta José Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink