A gyorsan merülő mobil zavarja leginkább az okostelefon-használókat
Az okostelefonnal rendelkezők 74 százalékának a legnagyobb problémát a készülékeik akkumulátorainak rövid üzemideje okozza – derül ki az NRC piackutató legfrissebb felméréséből.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott reprezentatív, online kutatás adatai szerint a 18-75 éves internetezők közel kétharmada használ okostelefont. Az arány a fiatalabb korosztálynál a legmagasabb, a 18-29 évesek 79 százaléka, a 30-39 évesek 71 százaléka, míg az 50 felettiek egyharmada rendelkezik internetezésre is alkalmas készülékkel.
Az okostelefonnal rendelkezők fele szerint az akkumulátorok üzemidejének növelésével kellene kezdeni a készülékek fejlesztését, ezen kívül az árcsökkentést csak 12 százalékuk, a sebesség növelését pedig csupán 8 százalékuk tartja a legfontosabb prioritásnak – közölte a piackutató. A kutatás eredményeiből az is kiderült, hogy a válaszadók 45 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefonok árának csökkentésére lenne szükség a túlárazott piacon. Ugyanennyien fejlesztenék a készülék ellenálló képességeit, így a karcmentességet, a vízállóságot, vagy a kopásállást is.
Minden harmadik magyar internetezőnek Samsung okostelefonja van, de gyakoriak a Sony (14 százalék), a Nokia (11 százalék), az LG (8 százalék), a Huawei (5 százalék) és a Sony-Ericsson (5 százalék) készülékei is. Az Apple még a rendszeresen internetező magyarok között sem tartozik a legelterjedtebb márkák közé, iPhone-nal mindössze 4 százalékuk rendelkezik – igaz, a felmérés szerint ez a szám 8 százalékra ugrik a felsőfokú végzettséggel rendelkezők között. Régi Nokiáikhoz elsősorban az 50 év felettiek ragaszkodnak, a Samsung (30 százalék) után 20 százalékkal ez a második márka az idősebbek között. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >