A funkcionális alapanyagok iránti kereslet növekedésével nő a tevetej népszerűsége
Bár az elmúlt években a növényi alapú termékek egyre nagyobb teret hódítottak a tejtermékek között, a tevetej egyre több fogyasztó figyelmét keltheti fel.
A Fact.MR piackutató cég jelentése szerint, ahogy egyre nagyobb a kereslet az egészségügyi előnyöket kínáló és a bolygót kímlő élelmiszerek iránt, megnőni látszik a tevetej népszerűsége az alapanyagok között.
Jelenleg mintegy 1,34 milliárd dollár értékben értékesítenek tevetejet, ami a várakozások szerint 2032-ig évente átlagosan 4,1%-os ütemben növekedhet.
Az alapanyag növekvő népszerűsége részben emésztést könnyítő tulajdonságainak köszönhető, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb arányban táplálkoznak érzékenységük okán laktózmentesen – áll a jelentésben.
A Nutrition 2023 konferencián bemutatott tanulmányból kiderült, hogy a tápanyagtartalom szempontjából nem minden növényi alapú tejalternatíva egyenértékű a tejtermékekkel. A fehérje, a D-vitamin és a kalcium például olyan tápanyagok, amelyek esetében a növényi tejek alulteljesítenek. A tevetej ugyanakkor esszenciális összetevőket tartalmaz és gazdag antioxidánsban és más egyéb tápanyagban, így például A-vitaminban – mi több, egyre gyakrabban használják természetes probiotikumként is.
Ahogy a növényi alapú élelmiszerek esetében, a tevetejnél is az ár jelenti a legnagyobb kihívást, ugyanis a tevetej 7-8-szor drágább, mint a tehéntej. Szakértők szerint azonban az edukáció és az igényesebb fogyasztói csoportok figyelmének felkeltése révén a gyártóknak lehetősége nyílhat a terméket eljuttatni a kiszemelt célcsoportokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >Az Alpro Peter Crouchcsal együttműködve bővíti növényifehérje-választékát
Az Alpro egy sor újdonsággal bővítette növényifehérje-választékát a Peter Crouch futball-legendával kötött…
Tovább olvasom >Növényi alapú pop-up üzletet nyitott az Impossible Foods Chicagóban
Impossible Quality Meats néven nyitotta meg az Impossible Foods pop-up koncepcióját Chicago Uptown…
Tovább olvasom >További cikkeink
Már javában tart a PENNY és Farkas Ricsi együttműködése
A PENNY Magyarország 2024-ben fontos mérföldkőhöz érkezett, hiszen együttműködésük Farkas…
Tovább olvasom >K&H: valamivel több, mint évi 6 ezer forintért kötöttek biztosítást a mikromobilitási eszközökre
A mikromobilitási eszközökre szóló kötelező biztosítás bevezetése óta a K&H-nál…
Tovább olvasom >Több fizikai munkát végző szakember érhető el a munkaerőpiacon
A fizikai munkát végzők munkaerőpiaci lehetőségeit tekintve az elmúlt években…
Tovább olvasom >