A franciák jobban szeretik a rozét mint a vöröset
A rozé borok egyre népszerűbbek a franciák körében: a fiatalok kezdenek eltávolodni a hagyományos vörösboroktól, és inkább hűtött rozét fogyasztanak az év bármely szakában.
Miközben a borászok szerint a fiatalabb fogyasztók a hidegebb téli hónapokban is a könnyedebb, kevésbé nagy alkoholtartalmú borokat választják Franciaországban és a testes bordeaux-i palackok iránti kereslet gyakorlatilag lefeleződött az 1990-es évek óta, világszerte továbbra is ezek a legnépszerűbb fajták – az éves nemzetközi fogyasztás 40%-át a vörösbor teszi ki.
A Comite National des Interprofessions des Vins a Apellation D’Origine (CNIV) statisztikái szerint az 1975-ös 100 liter helyett a franciák ma már évente csak átlagosan 40 liter bort fogyasztanak fejenként. Az országban évente mintegy 38 millió hektoliter bort állítanak elő, a rozé borok aránya 19%-os.
Thomas Montagne borász szerint a franciák azért fordulnak a rozé felé, mert az „könnyebben fogyasztható, kevesebb tannint tartalmaz, és ünnepibbnek tűnik”.
A régió borászainak szóvivője az Observernek elmondta, hogy a burgundi szőlőültetvények ma feleannyi vörösbort termelnek, mint két évtizeddel ezelőtt, miközben a fehérbortermelés nőtt.
A szakemberek szerint a vörösbor népszerűségének csökkenése a vásárlóközönség zsugorodásának – az emberek összességében kevesebbet isznak –, és annak tudható be, hogy egyre kevesebb az alkalom a borfogyasztásra. Az átalakuló táplálkozási szokások miatt a fiatalabb generációk kevesebb húst esznek, és a vörösborok helyett inkább fehéret vagy rozét választanak.
Kapcsolódó cikkeink
Nullszaldóra törekszik a holland online élelmiszerkereskedő, a Picnic
Egyre közelebb kerül a nyereségességhez a holland Picnic. A kiskereskedő…
Tovább olvasom >Kihátrál a Nutri-Score címkék mögül a Danone
A Danone eltávolítja a Nutri-Score jelölést Európában forgalmazott tej- és…
Tovább olvasom >Kivonul a Just Eat Takeaway Franciaországból
Bejelentette a Just Eat Takeaway, hogy elhagyja a francia piacot,…
Tovább olvasom >További cikkeink
TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és…
Tovább olvasom >Felértékelődő értékesítők: verseny indult a legjobbakért
A nehéz gazdasági helyzet miatti nyomás hatására felértékelődik az értékesítők…
Tovább olvasom >Zöld szív ‒ felgyorsítja fenntarthatósági munkáját az Alfa Csoport
Szeptember 21. a zéró energiakibocsátás világnapja, melynek elsődleges célja, hogy…
Tovább olvasom >