Kihátrál a Nutri-Score címkék mögül a Danone
A Danone eltávolítja a Nutri-Score jelölést Európában forgalmazott tej- és növényi alapú italainak csomagolásáról. A vállalat, amely az elsők között csatlakozott önként a Nutri-Score kezdeményezéshez, nem elégedett az Európában bevezetett változásokkal.
A 2017-ben Franciaországban létrehozott Nutri-Score kritériumrendszer európai felülvizsgálata eredményeképpen a tej- és növényi alapú italok az üdítőitalokkal egy kategóriába kerültek. Az Activia és az Alpro márkákat tulajdonló Danone meglátása szerint ez a módosítás „súlyos következetlenség”, minek hatására úgy döntött a vállalat, hogy ettől a hónaptól nem tünteti fel termékein a Nutri-Score jelzést.
A Danone a címkéket olyan termékeken használta, amelyeket többek között Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Spanyolországban értékesít, és a Nestlével együtt 2020-ban a Nutri-Score használatának kötelezővé tételét szorgalmazta.
A Nutri-Score jelzés azonban egyes európai piacokon népszerűtlennek bizonyult. Néhány uniós tagállam, különösen Olaszország, ellenezte a rendszert, mivel úgy vélte, hogy a címkék igazságtalanul büntetnek bizonyos termékeket. Júniusban pedig az új portugál kormány állította le a csomagolás elején elhelyezett címkék tervezett bevezetését az országban.
Az EU évek óta dolgozik azon, hogy az államközösség egészében egységes jelölőrendszert vezessen be, de mindeddig nem sikerült megállapodásra jutnia a tagállamok mindegyikével.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Az elmúlt két évben több mint 5000 új saját márkás terméket vezetett be az olaszországi Coop
Az olasz Coop Italia kiskereskedelmi szövetkezet az elmúlt két évben…
Tovább olvasom >Nullszaldóra törekszik a holland online élelmiszerkereskedő, a Picnic
Egyre közelebb kerül a nyereségességhez a holland Picnic. A kiskereskedő…
Tovább olvasom >Romániába költözteti joghurtital-gyártásának egy részét a Danone
A YoPro italok Tetra Pak-os formátuma most Romániában készül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tej, méz és tojás: drasztikus áremelkedések és kihívások a hazai termelők számára
A tej, méz és tojás, amelyek a magyar háztartások alapvető…
Tovább olvasom >Nagy Márton adminisztratív eszközökkel ösztönözné a hazai vásárlást: mit jelent ez a gyakorlatban?
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter adminisztratív lépéseket fontolgat annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >A kötelező akciókon túl – több mint 600 újabb termék árát stoppolta be a Tesco
A Tesco a kötelező akciózás kivezetése után is folyamatosan csökkenti…
Tovább olvasom >