A fenntarthatóság játszotta a főszerepet a Syoss Fashion Show-n
A Syoss márka számára kiemelten fontos a divat és a hazai divattervezők támogatása. A cég 2021-ben immár második alkalommal rendezte meg a Syoss Fashion Showt, amelyre 408 feltörekvő divattervező küldte be pályázatát.
A rekordszámú jelentkező, valamint a színvonalas pályázatok alapján megrendeztek egy középdöntőt is, amelybe a 30 legjobbnak ítélt tervező jutott tovább. Ennek során a tervezőknek a hattagú szakmai zsűrit kellett meggyőzniük arról, hogy van helyük a Syoss Fashion Show döntőjében, ahová tíz pályázónak volt lehetősége bejutni. A jelentkezőknek a pályázat során egy három öltözékből álló kapszulakollekció terveit kellett benyújtaniuk három – a Syoss márka számára is fontos – kritériumot szem előtt tartva: a fenntarthatóságot, a fekete színt, valamint a divat új szintre emelését.
Garam Judit, a magyar divatszakma egyik legismertebb tervezője, és a népszerű, a 2021-es tokiói olimpiára magyar formaruhát tervező NUBU divatmárka alapítója mentorálással és szakmai tanácsokkal segítette a döntősöket, míg a Syoss márka fejenként 150.000 Ft támogatást nyújtott a ruhák létrehozásához.
Június 24-én, a Syoss Fashion Show 2021 döntő divatbemutatóján a zsűri kiválasztotta azt a tervezőt, aki a Syoss jóvoltából hárommillió Ft-os fődíjban részesült divatkarrierje elindításához, illetve egyoldalas megjelenést is nyert a Glamour magazinban.
A zsűri választása Szemere Kamillára esett. A három általa tervezett öltözékben a fenntartható divatra való törekvés olyan jegyeit fedezhetjük fel, mint a zero-waste szabás és a hulladékbőrökkel való tervezés.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >