A DS Smith és a Coca-Cola az egységcsomagolás műanyag hordfüleit a „DS Smith Lift Up” csomagolási innovációra cseréli

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 10. 03. 11:54

A DS Smith, vezető globális fenntartható csomagolásgyártó vállalat és a Coca-Cola az egységcsomagolás műanyag hordfüleit a „DS Smith Lift Up” hullámpapír alapú csomagolási innovációra cseréli.

Az új műanyaghelyettesítő megoldást 2023 szeptemberétől szállítják az ausztriai szupermarketekbe

A DS Smith PLC, vezető globális fenntartható csomagolásgyártó vállalat és a Coca Cola HBC Austria együttműködésben hullámpapíralapú csomagolásra cseréli a 1,5 literes PET üdítőital gyűjtőcsomagolások műanyag hordfüleit. Ezt az új műanyaghelyettesítő megoldást 2023 szeptemberétől szállítják az ausztriai szupermarketekbe.

Az innovatív DS Smith Lift Up csomagolási megoldás olyan hullámpapír hordfül, amely 100%-ban újrahasznosítható és kényelmesebbé teszi a fogyasztók számára a csomag szállítását. A kraft papír és hullámpapíralapú megoldás a hatékony tervezésnek köszönhetően, további partnerek közreműködésével évente mintegy 200 tonnával csökkentheti a Coca-Cola HBC Ausztria a felhasznált műanyag mennyiségét.

A DS Smith és a Coca-Cola HBC határozott víziója az innovatív csomagolási megoldások kapcsán, hogy 100%-ban újrahasznosíthatóak legyenek, és a lehető legkevesebb anyagot használják fel hozzájuk.

A DS Smith Lift Up-ot a DS Smith egyedülálló Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) alkalmazásával fejlesztették ki, amely a csomagolás és gyártásból adódó karbonlábnyom jelentős csökkentését eredményezte. A Krones, vezető csomagológép-gyártóval együttműködésben készült DS Smith Lift Up innováció különböző méretű palackokhoz alkalmazható. Az egységcsomag hordfüle puha markolattal segíti, hogy a fogyasztók kényelmesen hazavigyék a PET-palackos termékeket, melyeket stabilan tart a fenntartható csomagolás.

Stefano Rossi, CEO Packaging Solutions Division, DS Smith:

„Büszkék vagyunk, hogy partnerek vagyunk ebben az innovatív csomagolási megoldásban, amely csökkenti a felesleges hulladékot és az egyszer használatos műanyagot. A DS Smith Lift Up koncepciót a DS Smith Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) megközelítést alkalmazva alkottuk meg. A lehető legkevesebb anyagot használtuk, csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. Nem mellesleg, fantasztikusan fest az üzletekben és szupermarketekben. A Coca-Cola HBC, a Krones és a DS Smith együttműködése kulcsfontosságú az egyszer használatos műanyagok csökkentésében, s hogy innovációval előmozdítsuk a változást. Vállalatunk tevékenységének középpontjában a fenntartható tervezés áll, és ez egy ragyogó példa arra, hogy a csomagolásban milyen innovációs lehetőség rejlik, amely a gyártók, a kiskereskedők és a fogyasztók számára is utat mutat egy fenntarthatóbb jövő felé.”

Marcel Martin, CCHBC’s Chief Corporate Affairs and Sustainability Officer:

„Ez az első ilyen jellegű csomagolási megoldás a Coca-Cola, Fanta és Sprite 1,5 literes gyűjtőcsomagolásához, ami a vállalkozói gondolkodásmódunk, a megbízható partnerekkel való együttműködésbe vetett abszolút hitünk és a 2040-re nettó nulla kibocsátás elérésére irányuló törekvésünk eredménye. Vállalatunk 2022-ben hatodik alkalommal lett a világ legfenntarthatóbb italgyártó vállalata a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen, a világ egyik vezető globális fenntarthatósági értékelése szerint. Megtiszteltetés számunkra, hogy az S&P Global Sustainability Yearbook 2023 61 iparág, több mint 7000 vállalatát vizsgálva az első helyre sorolt minket. 2023-ban pedig immáron kilencedik éve az MSCI ESG Ratings legjobb fenntarthatósági értékelését kaptuk. Tisztában vagyunk azonban az előttünk álló hatalmas feladattal, hogy fenntarthatóbb üzleti tevékenységet alakítsunk ki. Folytatjuk a fejlesztéseket, az együttműködést és a beruházásokat, hogy továbbra is fenntartható módon kínáljuk italainkat.”

A 1,5 literes PET gyűjtőcsomagolások új csomagolási megoldását a Coca-Cola, Fanta, Sprite és Mezzo mix márkákhoz használják Ausztriában.

Kapcsolódó cikkeink