A csomagolásról és csomagolási hulladékról szóló rendeletjavaslat veszélyt jelenthet a szezonális termékekre
A csomagolásról és csomagolási hulladékról szóló rendeletjavaslat (PPWR) tervezete szerint a jövőben a csomagolás minimalizálása áll a fókuszban. A Bundesverband der Deutschen Süßwarenindustrie (BDSI), vagyis a Német Édességipari Szövetség aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az EU tervei veszélybe sodorják a díszített csomagolással ellátott kedvelt szezonális édességeket, például csokoládé nyuszikat.
Az Európai Parlamentétől eltérően az Európai Tanács álláspontja nem biztosít mentességet a szezonális termékekre vagy az ajándékcsomagolásra vonatkozóan. A csomagolások kötelező minimalizálására vonatkozó mentesség jelenleg csak a védjegy- vagy formatervezésiminta-oltalommal rendelkező termékekre vonatkozik. A BDSI szerint azonban különösen a kis- és középvállalkozások nem tudnak minden egyes termékükre védjegy- vagy formatervezésiminta-oltalmat kérni a jelentős költségek és adminisztratív erőfeszítések miatt.
– Egy masni elhagyásával például elveszhet egy termék ajándékozásra való alkalmassága, hiszen éppen ez a díszítés tesz egyedivé számos népszerű terméket. Az EU Tanácsának tervei szerint egy pralinédoboz különleges kialakítása már nem lenne lehetséges – mondta Dr. Carsten Bernoth, a BDSI ügyvezető igazgatója.
A BDSI ezért az Európai Parlament álláspontját támogatja határozottan, amely a csomagolás tisztán védő funkciója mellett a különleges alkalmakra szóló kialakítást is figyelembe veszi.
A PPWR-rendeletről szóló háromoldalú politikai egyeztetések ma, 2024. február 5-én kezdődnek.
Kapcsolódó cikkeink
Csaknem öt millió kilogramm adományt gyűjtött az év első félévében az Élelmiszerbank
Csaknem öt millió kilogramm élelmiszert mentett meg és osztott szét…
Tovább olvasom >10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >