A covid miatt se volt ekkora bajban még a hazai vendéglátás – segít-e turisztikai mentőakció?
Olyan össztűz alatt van a szektor, amit ma élő ember egyszerűen még nem tapasztalt. Most mindenki számolgat, de jól látszik, hogy ebben a helyzetben a kulcsfontosságú tényező az, hogy kinek milyen vendégköre volt eddig – nyilatkozta Ruprecht László a gasztronómiai tanácsadó a Pénzcentrumnak adott friss interjújában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-11-20-11.48.24.png)
A covid óta nem volt ekkora baj
„Nagyon nehéz időszak jön. Azt az egyesület részéről is tapasztaljuk, hogy most jönnek meg az első számlák, illetve már nagyjából lefutottak azok a tárgyalások, amik az energiaszolgáltató cégekkel esedékesek, úgyhogy lassan körvonalazódik az, hogy milyen költségekkel kell majd működtetni az éttermeket. A vendéglátás nagy személyigényű, ami szintén csak tetézi a problémákat”
„A covidot megelőző pár év volt az aranykor, igaz, már akkor is küzdött munkaerőhiánnyal a szektor, hívhatjuk akár válságnak, majd a pandémia után még kevesebb volt a munkaerő, viszont emelkedtek az árak, belépett a nagy béremelkedés, és erre a már amúgy is válságos helyzetre tette fel a koronát a nyersanyagár-, valamint az energiaár-emelkedés”
Most mindenki számolgat, de jól látszik, hogy ebben a helyzetben a kulcsfontosságú tényező az, hogy kinek milyen vendégköre volt eddig.
„Az egy dolog, hogy az éttermek sérülnek, de azt még nem látjuk, hogy azok az emberek, akik eddig jártak étterembe, az ő pénztárcájuk mennyire sérül. Igazi túlélő időszak következik, az biztos. Minél kisebb személyzettel dolgozik egy étterem, illetve a tulajdonosi kör minél jobban belefolyik a munkába, annál nagyobb esélye van a túlélésre. De ehhez kell a potenciális vendégkör is”
– fogalmaz a szakember a Pénzcentrum cikkében.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >