A Climax Foods start-uppal fejleszt növényi alapú sajtokat a Bel Group
A francia sajtgyártó Bel Group bejelentette, hogy a Climax Foods Inc. biotechnológiai start-uppal együttműködve fejleszt növényi alapú sajtokat Laughing Cow, Kiri, Boursin, Babybel és Nurishh márkái alatt.
A vállalat célja, az új növényi alapú termékekkel 2024 végéig piacra lépni úgy az Egyesült Államokban, mint Európában.
A kezdeményezéssel a Bel Groupnak lehetősége nyílik portfólióját kiegyensúlyozni, minek eredményeképpen a cégcsoport 50%-ban tejtermékeket és 50%-ban növényi alapú termékeket fog kínálni.
A Climax Foods fejlesztéseit támogatandó a Bel részesedést is szerzett a start-upban.
A felek közleményükben elmondták, hogy az adattudomány (data science) és a mesterséges intelligencia (AI) erejét, valamint egymást jól kiegészítő képességeiket és szakértelmüket fogják felhasználni a növényi alapú sajtok létrehozása során. A termékekkel olyan tápláló, megfizethető, alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívákat kívánnak nyújtani, amelyek nem különböztethetők meg a tejalapú termékektől.
A Climax Foods a prediktív analitika és a mesterséges intelligencia alkalmazásával képes az állati eredetű élelmiszereket molekuláris szinten vizsgálni, és ezt a tudást felhasználva olyan növényi változatokat kifejleszteni, amelyek azok textúráját, ízét és tápanyagsűrűségét képesek visszaadni.
A Climax Foods AI-alapú termékfejlesztése a gyors és hatékony skálázás révén jelentősen csökkenti majd a növényi alapú receptek megalkotásához szükséges időt.
A start-up élelmiszertudósokból álló csapata már létre is hozott több prototípust a sajtkülönlegességek – így kék, brie, feta és kecskesajtok – minden jellemzőjével.
A Bel szakértelme és innovációs képességei, valamint a különböző piacokon meglévő elérése révén képes lesz az újfajta sajtkínálatot márkáin keresztül széles körben elérhetővé tenni.
Kapcsolódó cikkeink
A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Friss húsok és fagyasztott hústermékek árát csökkenti az ALDI
Az ALDI tovább folytatja az árcsökkentést: május elejétől 12 friss…
Tovább olvasom >