A bevásárlás forradalmasítása – Ettől sikeres a Kifli

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 10. 02. 11:25

Habár nem olyan régen jelent meg a piacon a Kifli.hu, a fogyasztói elégedettség mérését szolgáló NPS (Net Promoter Score) számítás szerint máris 88 pontot ért el a maximális 100-ból. De mégis miért releváns ez a kimagasló szám? Mert a Kifli minőséget, gyorsaságot, vásárlási élményt, gyakorlatban is alkalmazott fenntarthatósági elveket, valamint szinte mindig elérhető vevőszolgálatot ígér – ha pedig valakiknek a szavára lehet adni, akkor azok pont a vásárlók. Cikkünkben górcső alá vesszük azokat a dolgokat, amik miatt népszerűvé válhatott a Kifli.

 

Feje tetejére állított termékpaletta

„Nagy szavaknak tűnnek, hogy forradalmasítjuk a bevásárlást, de én tényleg hiszek abban, hogy a Kiflivel ezen a dolgozunk” – meséli Makkay János, a Kifli CEO-ja. Statisztikai mérések ide, nagyívű víziók oda, a Kifli eredményes piacra lépésének tagadhatatlanul vannak olyan összetevői, ami szinte azonnal feltűnik az összes látogatónak: ilyen például maga a termékszortiment.

„Nem egyszerűen a drágább dolgokról szól ez a koncepció, hanem sokkal inkább az olyan friss, lokális, helyi termelők által készített termékekről, amik különleges minőséget képviselnek.”

A hagyományos szupermarketekben az olcsó, belépő szintű termékek a teljes szortiment csaknem felét teszik ki, ehhez jön egy hasonlóan vaskos középkategória, a maradék részen pedig a prémium márkák és a helyi kistermelők osztozkodnak. A Kifli.hu esetében pontosan fordítva van: hangsúlyos kézműves és prémium termékkínálat, hasonlóan meghatározó középkategória, a legcsekélyebb kínálat pedig a belépő szinten van – ezért köszönnek vissza a webshopból olyan pékek kenyerei, vagy hentesek sonkái, amik egyébként a budapesti piacok standjain is kaphatók.

Az innováció a polcon kezdődik

Manapság már elég nehéz olyan frissen induló és sikeres vállalkozást találni, amiben ne lenne meghatározó komponens valamiféle technológiai innováció – nincs ez másképp a Kiflivel sem. A raktárkészlet polcról polcra össze van kapcsolva a webshoppal, így valós időben tudják nyomon követni a készletet, és biztosítani a rendszeres termékforgást.

„Az informatikai rendszerünk lehetővé teszi, hogy gyorsan forogjon a készlet, gyakori legyen a szállítás, ennek köszönhetően nagyon kevés étel marad rajtunk, a teljes raktárkészlet körülbelül 1%-a, de szeretnénk ezt a számot még inkább lefaragni. Mellesleg a legtöbb ilyen ételt – mielőtt lejárna a szavatossága – felajánljuk a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek.”

Fenntarthatóság a gyakorlatban

A lokális – legtágabb értelemben véve 100 kilométeren belüli – termelők előnyben részesítése mellett is vannak még olyan megoldások, amik nemcsak a bolygóra nézve kedvezőek, de a vásárlói tudatosságot is növelik. Ilyen például a betétdíjas, később pedig ingyenesen újratölthető üvegcsomagolások használata, de a frissen szedett termékek koncepciója is ezen az elven alapul.

A fenntarthatóság ugyanakkor a fogyasztók számára láthatatlan módon is megjelenik a cég életében: a csomagolások visszagyűjtése és újrahasznosítása szintén prioritást élvez. Persze a fenntarthatóság – főleg ilyen sikeres hónapok után – az üzleti célok összefüggésében is felmerülhet, ez viszont nyílt titok a Kifli esetében: jövőre duplázni.

A jövő sikerének kulcsa

Az ügyfélkezelés kultúrája idehaza még gyerekcipőben jár – az esetleges problémák felmerülése, illetve kompenzálása után sokszor úgy érezheti magát a fogyasztó, hogy nem azt kapta, amit ígértek neki. Ehhez képest a Kiflis vásárlókra nem hárul semmiféle bizonyítási kényszer, legyen szó törött tojásról vagy megnyomódott paradicsomokról, többféle azonnali kompenzáció közül választhatnak: újraszállítás, kreditjóváírás vagy akár pénzvisszafizetés.

„Nagyon fontos része a Kiflinek a vásárló központúság és a vevőszolgálat magas színvonala – hogy mennyire vagyunk barátságosak, mennyire válaszolunk gyorsan. Ha valakinek véletlenül minőségi problémája van, akkor nem vitatkozunk, hanem rögtön megoldást kínálunk.”

A márka egyik hangsúlyos eleme tehát a vásárlói elégedettség, amit az agilis ügyintézésen túl a szinte mindig – reggel 8-tól este 10-ig – elérhető vevőszolgálat is biztosít. A Kifli víziója szerint a jövő sikeres cégei mind olyanok lesznek, amik ebben a témakörben kimagasló értéket képviselnek. Ehhez pedig egyaránt szükség van innovatív informatikai rendszerekre, céges kultúrára, nem utolsósorban pedig a szándékra, hogy a nap végén mindenki elégedett lehessen.

 

 

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink