76 milliárd euróra rúgott az e-kereskedelem forgalma Olaszországban 2022-ben
Az olasz digitális stratégiai tanácsadó Casaleggio Associati „Ecommerce in Italy 2023” jelentése szerint az olaszországi e-kereskedelem 2022. évi forgalma elérte a 75,89 milliárd eurót, ami 18,6%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A növekedés nagyrészt az áremelkedésből származott.
Az e-kereskedelmi piac forgalmának növekedése 2021-ben 33%-volt, így a 2022-es 18,6%-os bővülés a fejlődés lassulására utal az országban.
„2022-ben a gyártók és forgalmazók vissza kellett térjenek a piaci szabályok szerinti működéshez, a lezárások nyújtotta lendület és egyes esetekben akadályok nélkül” – véli a Casaleggio Associati elnöke, Davide Casaleggio. „Igazi hírt az infláció jelentett, amellyel az olasz e-kereskedelem eddigi fejlődése során még soha nem találkozott. Ez befolyásolta a vásárlásokat egyrészt a magasabb árak, másrészt az energiaválság okozta bizonytalanság, a háború és az Ázsiából érkező szállítmányozási költségek megugrása révén.”
A legnagyobb online ágazat a „szabadidő” volt, amely a teljes olaszországi online forgalom 50%-át (38 milliárd euró) generálta. A kutatás szerint ez részben az online játékok, valamint a hobbi- és sporttevékenységekhez kapcsolódó vásárlások növekedésének köszönhető. A második helyen az online bevásárlóközpontok állnak, amelyek a teljes forgalom 19%-át (14,2 milliárd euró) adták.
Tavaly a turisztikai ágazatban volt – főként az áremelkedések okán – a legerőteljesebb a növekedés (47%). A teljes e-kereskedelmi forgalomból 13,3%-ot képviselt. A kutatás szerint a legtöbb ágazatban csökkent a mennyiségi forgalom, ám a magasabb árak miatt az értékforgalom mégis növekedést mutatott.
Az olasz online vállalkozások forgalmuk legnagyobb részét saját honlapjukon bonyolították le (40%), míg a forgalom további 28%-a a piacterekről származott. A forgalom átlagosan 8%-át adó mobilalkalmazások egyre fontosabb eszközzé válnak a nagyobb eladók számára.
A jelentés az idei évben az olaszországi e-kereskedelmi weboldalak forgalmára vonatkozóan 17,3%-os növekedést prognosztizál. Várhatóan a szabadidő, az élelmiszer és divat, valamint az egészség és szépség kategóriákban növekszik majd legnagyobb mértékben (23, 20, illetve 19%) a forgalom.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti Aperol-gyártóüzemét a Campari Olaszországban
Az olasz szeszesital-óriás, a Campari Group 6500 négyzetméterrel bővítette 60…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
OECD: Az élelmiszerár-infláció meredeken csökkent a legtöbb országban
Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a…
Tovább olvasom >A legolcsóbb élelmiszereket vizsgálták a Nébih szakemberei
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a fogyasztók védelme érdekében az…
Tovább olvasom >Már az üzletek polcain a Szentkirályi Magyarország betétdíjas PET-palackjai
A Szentkirályi Magyarország az elsők között kezdte meg a DRS…
Tovább olvasom >