Védjegyes termékein keresztül is eléri a fogyasztókat a Pécsi Sörfőzde
A Pécsi Sörfőzde 175 éve van jelen a hazai sörgyártásban. A 2017 óta magyar tulajdonban lévő cég nagy hangsúlyt fektet a minőségitermék-előállításra és innovációra, és a hagyományos gyártási eljárások megőrzésére is. A Sörfőzde szakembergárdájának köszönhetően gyorsan reagál a piaci kihívásokra, ugyanakkor termelési kapacitása biztosítja versenyképességét a boltok polcain. A BIO-sörgyártás 2019-ben indult meg a gluténmentes Lagerrel, a szűretlen Weissbierrel és egy Pale Ale sörrel. A gyár a BIO-sörgyártás kiszélesítését stratégiai célnak tekinti, és tervezi a közeljövőben a Prémium márkák teljes átállítását ökológiai alapanyagokra.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
Söreik minőségét jelzi, hogy több termékük sikereket ért el hazai és nemzetközi versenyeken, az elmúlt évtizedekben rendszeresen nyerték el a Monde Selection aranyérmet. 2021-ben a České Budějovicében megrendezett „Arany Sörpecsét” verseny legkedveltebb külföldi búzasöre a pécsi Prémium Búza lett. A Prémium Lager Gluténmentes sör 2019-ben az OMÉK Élelmiszeripari Nagydíját hozta el. A Trade magazin 2021-ben Inno d’Or innovációs díjjal tüntette ki a társaság gluténmentes BIO Premium Lagerét, amely kategóriájában elsőként részesült ebben az elismerésben.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/Moln_r_K_roly_P_csi_S_r.jpg)
Molnár Károly
kereskedelmi igazgató
Pécsi Sörfőzde
„Az öko lábnyom csökkenését eredményezi, hogy a Pécsi Sörfőzde elkötelezett a hazai alapanyagok használata mellett, amivel a magyar beszállítókat is kedvező helyzetbe hozza. Nagy büszkeség, hogy egyre több sörünk nyeri el a Hazai Termék védjegyet. Ezt a tényt fontosnak tartjuk a fogyasztóink tudomására hozni” – nyilatkozta Molnár Károly, a Pécsi Sörfőzde kereskedelmi igazgatója, aki kiemelte, hogy a védjegyeknek köszönhetően is elérik az egyre tudatosabb fogyasztókat.
A Sörfőzde gyártási folyamatainak jelentős szakaszában a megújulóenergia-felhasználásra, a szennyvízkibocsátás csökkentésével a környezet védelmére, valamint a melléktermékek értéknövelt felhasználására fókuszálnak.
„Termékeink a környező országokban, például Ausztriában, Horvátországban, Szlovéniában és Romániában is kaphatók. A hazai piac mellett az Európai Unió piacain a bio és gluténmentes termékeinkkel, míg Európán kívül a prémium söreinkkel tudunk kimagasló értéket biztosítani. Tajvanon is évek óta jelen vagyunk, de további távol-keleti piacokban is látunk még potenciált” – hangsúlyozta Molnár Károly. //
Related news
Czech beer culture added to the list of Czech intangible heritage
Czech beer culture has been added to the list of…
Read more >Heineken Contributes Close To €5bn To Spanish Economy
Heineken contributed €4.84 billion to the Spanish economy in 2023,…
Read more >Czech breweries do not ship to Russia
Czech breweries do not ship beer to Russia; most of…
Read more >Related news
KSH: in January, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by 5.5 percent on average
Compared to January 2024, food prices increased by 6.0 percent,…
Read more >Márton Nagy: high food inflation is unacceptable, the government is ready to take action with all means to protect families
According to Márton Nagy, high food inflation is unacceptable, and…
Read more >NGM spokesperson: prices were already corrected in the last days of January
According to the Central Statistical Office (KSH), in January 2025,…
Read more >