Albert Heijn experiments with “true pricing”
Dutch supermarket chain Albert Heijn started a “True Pricing” trial in three of its To Go supermarkets, to raise awareness of the hidden costs associated with products. Shoppers in Groningen, Wageningen and Zaandam are offered the chance to pay the normal price, or the so-called “real price” of products: this includes the social and environmental costs throughout the product chain, e.g. CO2 emissions, consumption of water, use of raw materials and working conditions.
This article is available for reading in Trade magazin 2023/6-7.
Related news
Colruyt rolls out hybrid meat in Belgium
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Plants reimagined
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Talentis Agro Group increased its irrigated areas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The 2025 Sustainable Future Awards were presented: the most outstanding sustainable companies and leaders of the year were recognized
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pink trucks and contemporary artists and influencers set hope in motion
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AgriTech InnoExpo 2025 – where innovation meets nature
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
