Albert Heijn experiments with “true pricing”
Dutch supermarket chain Albert Heijn started a “True Pricing” trial in three of its To Go supermarkets, to raise awareness of the hidden costs associated with products. Shoppers in Groningen, Wageningen and Zaandam are offered the chance to pay the normal price, or the so-called “real price” of products: this includes the social and environmental costs throughout the product chain, e.g. CO2 emissions, consumption of water, use of raw materials and working conditions.
This article is available for reading in Trade magazin 2023/6-7.
Related news
Albert Heijn app now speaks six languages
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Colruyt rolls out hybrid meat in Belgium
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Plants reimagined
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
More than 5 million forints donated as a result of the charity wine auction
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian innovative egg products in Saudi Arabia?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Expert: hourly wages for seasonal jobs are 10-20% higher than for permanent jobs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

