„Valós árazással” kísérletezik az Albert Heijn
Az Albert Heijn holland szupermarketlánc „valós árazási” kísérletbe fogott három To Go üzletében azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a termékek rejtett költségeire. A kísérlet során a groningeni, wageningeni és zaandami vásárlók választhatnak, hogy a termékek normál vagy „valós” árát fizetik-e meg.
A „valós” ár tartalmazza a termékláncban felmerülő társadalmi és környezetvédelmi, így a CO2-kibocsátás, a víz- és alapanyagfelhasználás, valamint a munkakörülmények költségeit is.
A kísérlet kedvéért az Albert Heijn a kávé, a tej és a zabtej valós árát számította ki. Így míg a feketekávé szokásos ára 2 euró, addig a valós ára 2,08. A különbség az eszpresszó esetében 0,06 euró, a latte esetében pedig 36 cent, a növényi tejes változat viszont csak 11 centtel drágább.
A kezdeményezés keretében befolyó többletbevételt a vállalat a Rainforest Alliance által a kávéláncban végrehajtott fejlesztési projektekbe invesztálja.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Hidrogén felhasználásával zöldíti tovább magyarországi gyártását a Wienerberger
A kerámiaiparban úttörőnek és egyedülállónak számító, ipari léptékű kísérletet hajtott…
Tovább olvasom >Új ajánlatokkal bővíti az Albert Heijn retail média szolgáltatásait
Az AH Retail Media Services, az Albert Heijn retail média…
Tovább olvasom >A világon elsőként vet ki CO2-adót Dánia a gazdaságokra
A sertéshús- és tejtermék-exportban jeleskedő Dánia 2030-tól adót vet ki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >