„Valós árazással” kísérletezik az Albert Heijn
Az Albert Heijn holland szupermarketlánc „valós árazási” kísérletbe fogott három To Go üzletében azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a termékek rejtett költségeire. A kísérlet során a groningeni, wageningeni és zaandami vásárlók választhatnak, hogy a termékek normál vagy „valós” árát fizetik-e meg.
A „valós” ár tartalmazza a termékláncban felmerülő társadalmi és környezetvédelmi, így a CO2-kibocsátás, a víz- és alapanyagfelhasználás, valamint a munkakörülmények költségeit is.
A kísérlet kedvéért az Albert Heijn a kávé, a tej és a zabtej valós árát számította ki. Így míg a feketekávé szokásos ára 2 euró, addig a valós ára 2,08. A különbség az eszpresszó esetében 0,06 euró, a latte esetében pedig 36 cent, a növényi tejes változat viszont csak 11 centtel drágább.
A kezdeményezés keretében befolyó többletbevételt a vállalat a Rainforest Alliance által a kávéláncban végrehajtott fejlesztési projektekbe invesztálja.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
AI-asszisztenst vezet be a holland Albert Heijn
Az „Én AH Asszisztensem” néven új mesterséges intelligencia alapú személyi…
Tovább olvasom >Életmód-ellenőrző funkciót vezetett be az Albert Heijn AH applikációjában
A holland Albert Heijn új életmód-ellenőrző funkciót vezetett be AH…
Tovább olvasom >Pezsdítő innovációk a Törley-nél
Az energiafelhasználásának felét megújuló forrásból biztosítja, 2030-ra felére, 2040-re pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >