New Milli and Pöttyös products
FrieslandCampina Hungária ZRt. came out with two new innovations: chestnut Pöttyös Túró Rudi and Milli Fitt cottage cheese cream with 30 percent lower sugar content, available in three flavours.Marketing director Dániel Nyeste-Kállay revealed that their innovation work is continuous even with the most popular Hungarian brands. FrieslandCampina Hungária ZRt. manufactures 180 different dairy products and 80 percent of them are made in Hungary.

Dániel Nyeste-Kállay
marketing director
FrieslandCampina Hungária
The marketing director added that Pöttyös Túró Rudi and Milli cottage cheese cream are made from milk purchased from Hungarian farmers. Pöttyös fans like to try new flavours and now with the new chestnut version they can choose from twelve. Since consumers are increasingly health-conscious, the company decided to launch reduced-sugar Milli Fitt products after the success of Fitt Pöttyös Túró Rudi, which hit the shops last year. //

Related news
Successful collective support for Hungarian products – Agora 11
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >New CFO at Bonafarm Group
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“Businesses want to survive and grow”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The battle of digital shelves
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Metro opens new logistics centre near Bucharest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Müller expands use of AI for shelf placement and pricing
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >