Termékek igényesen „tálalva”
A fogyasztói szokások változása a kereskedelmet közvetlenül érinti, így a displayk kihelyezésén is érzékelhetők ezen átalakulások. A jelenlegi inflációs helyzetben az üzletekben előtérbe került az árkommunikáció, míg a promóciók szerepe visszább szorult, ami a POS-eszközök számának csökkenését hozta.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
Egyfajta kettőség tapasztalható a magyar piacon. Egyrészt növekszik az egyszerűbb displaykonstrukciók aránya a boltokban, amelyek közül a feltöltött displayk preferáltak. Emellett a hosszabb időre kihelyezett vagy akár állandó displayk iránti kereslet is fokozatosan nő. Másrészt a csökkenő számú bolti kihelyezések egyre koncentráltabban valósulnak meg, azaz, elemzést követően a nagy forgalmat bonyolító üzletbe visznek displayt a márkák, amelyek egyediek, kreatívak és nagyszabásúak.
– Szintén a turbulens helyzetből adódóan hirtelen jelennek meg új tényezők, melyekre nagyon gyorsan kell reagálniuk a piaci szereplőknek, akár villámakciókkal vagy még gyorsabb piaci bevezetéssel. Ez pedig nagyon gyors displaymegoldásokat követel meg – jelzi Botka Gábor, a DS Smith sales managere.
Széles körű szolgáltatások
A DS Smith szakemberei úgy érzékelik, egyre több tartós displayre van szükség, melyek költséghatékonyak, környezetbarátak, ugyanakkor megfelelően használhatók a márkakommunikációban. Erre válaszul új alapanyagból fejlesztettek ki fenntartható displaymegoldást a piac számára.
– Ez a tartós, papírból különleges eljárással előállított alapanyagú display jóval hosszabb használatot tesz lehetővé a hagyományos papírhoz képest. Gyártása költséghatékonyabb összehasonlítva más alapanyagú displaykkel. Jóval kisebb súlyú (3-4 kg) az egyéb tartós alapanyagú displaykkel összevetve, így logisztikai előnyei a szállítás, raktározás során azonnal jelentkeznek. Könnyen kezelhető, gyorsan és egyszerűen összeállítható. Hosszú távon környezetünkre nézve is előnyös, hiszen fenntartható, újrahasznosítható anyagból készül – vázolja Botka Gábor.
A nemzetközi szinten működő DS Smith, kiterjedt hálózata és széles körű szolgáltatásai révén – a papírgyártástól, a csomagolási és display-alapanyagok gyártásáig – stabil és folyamatos kiszolgálást tud nyújtani vevőinek.
Erős a verseny
A Dunapack Kft.-nél úgy látják, a verseny az eladáshelyi eszközök piacán is egyre intenzívebb. Egyrészről az áruházláncok korlátozzák a POS/POP anyagok számára elérhető területet az áruházakban, így fontos a minél hatékonyabb helykihasználás, másrészről ezen eszközöknek is folyamatos innovációkra van szükségük, ha fel akarják hívni a termékekre a vásárlók figyelmét. Harmadrészről a márkák nemcsak egymással versenyeznek a bolton belül, de az online értékesítési csatornák vonzó ajánlataival szemben is meg kell méretniük magukat.
– Emiatt a POS-/POP-eszközöknél is egyre fontosabb a magas minőségű nyomtatás és innovatív formavilág, továbbá egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a digitális, érintőképernyős vagy felületi akusztikus webes megoldások. Ugyanakkor a POS-/POP-eszközöknek is meg kell felelniük a fenntarthatóság, logisztikai hatékonyság, praktikum és könnyű kezelhetőség követelményeinek – informálja lapunkat Szőnyi Zoltán, a Dunapack Kft. értékesítési igazgatója.
Környezettudatos irány
A Dunapack széles körben gyárt polcra kész kínáló csomagolásokat, melyek az utóbbi években az eladáshelyi értékesítést ösztönző eszközök fontos elemévé váltak. Amellett, hogy növelik a logisztikai hatékonyságot, a polcok utántöltése praktikus és gyors, a márkapozicionálás és megkülönböztetés fontos eszközei is az eladótérben, melyek hatékonyan támogatják az értékesítést és az időszakos promóciókat is.
– Azt tapasztaljuk, hogy ezen a területen az infláció, a fogyasztás visszaesése és a költséghatékonyság miatt az árukínáló csomagolások iránt az igény az egyszerűbb formavilágú és nyomattal rendelkező dobozok irányába tolódott el. Ugyanakkor ebbe az irányba hat a növekvő környezettudatosság is. Emiatt a fehér helyett a natúr színű megoldásokat keresik inkább a vevők, mely gyártási szempontból környezetbarátabb, és a márka környezettudatosságát is jobban kiemeli. Dizájn szempontból fontos még, hogy egyre inkább az árukínáló dobozban lévő termékek láthatósága kerül előtérbe – ismerteti Szőnyi Zoltán.
Gazdaságos vagy egyedi?
A szektorban két fő irány figyelhető meg. Az egyik célja a költséghatékony megoldások használata, az optimalizáció, amikor a lehető leggazdaságosabb megoldást szeretné megtalálni a megbízó, természetesen megbízható és stabil minőségben. A másik irány az egyediség és a figyelemfelkeltés, amiért hajlandóak esetenként többet áldozni, mint általában.
– Ezekhez a POS eszközökhöz Magyarországon még nagyon kevés esetben használnak digitális kiegészítőt a jelenlegi magas ára miatt. Amikor egy teljes papírdisplay 10 és 20eFt között mozog, ami persze függ a mérettől és a mennyiségtől, addig a digitális kiegészítők ára ennél jóval magasabb. A digitális elemek bérlését, ami a promóció végén visszagyűjtést igényelne, nagyon nehéz megszervezni egy országos kampány esetében. Néhány darabos gyártásoknál ez megoldható, de nagyobb mennyiségeknél ez már komolyabb szervezést igényel – hívja fel a figyelmet Balázs Gábor, a Dion Hungary Kft. ügyvezetője.
Bővülő géppark
A Dion tartós displayk gyártása esetén tabletbeépítéseket, forgó, mozgó koronát és egyedi ledes formákat épít, papírdisplayknél pedig főként LED-izzókat, villogókat kérnek partnereik.
Egyre gyakoribbak a mozgatható elemekkel kiegészített raklapinstallációs megoldások, permanens, papír alapanyag mixként megjelenve, például egy Mikulás-szán mozgatási imitációja.
– Őszinte, lényegre törő és profi, több mint 25 éves tapasztalattal bíró, teljesen megrendelő szemléletmódú hozzáállásunk mellett nagyobb alapanyag-raktárkészletet tartunk, hogy a megnövekedett szállítási idők miatt a mi gyártási időnk ne, vagy csak minimálisan növekedjen. A gépparkunkat folyamatosan bővítjük és újítjuk, hogy ügyfeleink minden kérését teljesíthessük. A POS-termékek teljes portfólióját kínáljuk vevőink részére a hullámpapírtól a permanens megoldásokig, kiegészítve logisztikai szolgáltatással, azaz szállítással és építéssel Magyarország teljes területén – tudjuk meg Balázs Gábortól.
A vállalat papír- és fadisplay mellett mára mindennemű beltéri dekoráció kivitelezésére megoldást kínál.
Folyamatos újratervezés
Az elmúlt három évben a nyomdai szektort folyamatosan érték a nehézségek. A pandémiás időszak, majd a részben ennek következtében kialakult papírhiány, azt követően pedig a drasztikus áremelések. Amikor majdnem fellélegzett a szakma, akkor jött a háború, az energiaválság és a gazdasági visszaesés, illetve a megszorítások.
– Mindezen nehézségek mellett alkalmazkodni kell az online tér okozta változásokhoz, és az előzőekből fakadó, szinte állandósult újratervezési folyamatokhoz. Hiszen, ha az ügyfeleink újratervezik a büdzsét, a marketingaktivitásokat, akkor nekünk is folyamatosan ehhez kell alkalmazkodunk. Sokszor megelőzve a kialakuló elvárásokat, előre kell megoldásokat kínálnunk – mutat rá Váradi Attila, a Conint-Print Kft. ügyvezető igazgatója.
Rugalmas ügyfélkiszolgálás
A Conint-Print szerencsés helyzetben volt az elmúlt időszakban, hiszen a cégnél több gyártási technológia is rendelkezésre áll.
– Jelentősen nőtt a kisebb példányszámú könyvek, katalógusok gyártása iránt a kereslet. Emellett a gyártásainkban megerősödött a dekoráció, kül- és beltéren is, ehhez is több technológiát biztosítunk, és az ötleteléstől, a tervezéstől a kivitelezésig komplett megoldást nyújtunk – nyilatkozza Váradi Attila.
Elmondása szerint megnőtt a bemutatótermek és áruházi promóciók jelentősége, hiszen a bevásárlások jó része az e-kereskedelem révén az online térben történik. Az online tér adta kreativitással kell felvennie a versenyt a valódi kereskedelmi térben történő megjelenéseknek.
– Ezért van jelentősége annak, hogy a klasszikus POS-eszközök, wobblerek, polccsíkok stb. mellett akár kis példányszámban is gyártunk polcdisplayket és egyéb egyedi megoldásokat. Ezeken kívül tartós fém vagy fa displayszerkezeteket, melyeken cserélhető dekorelemeket alkalmazunk, így akár több szezont vagy terméket is kiszolgálnak – teszi hozzá az ügyvezető igazgató.
//
Related news
The customer is the important to everyone, everywhere, at all times – We were learning together (Business Days 2024 Part 1)
Wednesday morning of the Business Days conference, the topic was…
Read more >Pessimistic retail sector, with expansion intentions
Tibor Bodor, the head of K&H Bank’s corporate division gave…
Read more >Related news
High quality is ensured in the Christmas fish offer this year as well
The weather did not make things easier for domestic fish…
Read more >Nébih: the distributor recalled 30 grams of Whey protein chocolate-flavored whey protein
Due to the possible presence of metal fragments, Tízpróba Magyarország…
Read more >