Poultry campaign
The Agricultural Marketing Centre (AMC) and the Hungarian Poultry Product Board have launched a joint media campaign, raising awareness of the advantages of poultry and egg consumption. While 10 years ago Hungarians ate 300 eggs per person, by now this number dropped to 215.
Poultry meat and various products made from it will be distributed from AMC’s truck at various Budapest locations and at the SIRHA Budapest trade show. The Poultry Product Board’s goal is to familiarise consumers with recipes and preparation methods, so that they will be able to cook many types of tasty and healthy dishes from poultry meat. (x)
Related news
Horticultural tenders help the survival of Hungarian melon production
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EU poultry meat imports rebound in Q1 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A campaign to encourage the consumption of Trappist cheese has been launched
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Strategic acquisition completed: Eisberg Hungary Kft. is now part of Green Factory
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Committed to the future of modern, sustainable and quality-oriented pasta production
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >YouGov Shopper: market research on new grounds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >